عشق فقط خدا

عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

عشق فقط خدا

عاقبت ما کشتی دل را به دریای جنون انداختیم
عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

تا رها گردیم از دلواپسی در آنسوی خط زمان
ما در عرش کبریایی خانه ای از جنس ایمان ساختیم

با تو ام با نی عالم با تو ام ای مهربانم
ای تو خورشید فروزان من شبم شب را بسوزان

کوچکم با قطره بودن راهی ام کن سوی دریا
عاقبت باید رها شد روزی از زندان دنیا

سیر در دنیای معنا بی زمان و بی مکان
وصل در عین جدایی زندگی با جان جان
..زندگی با جان جان

عاشقان در شوق پروازند از این خاکدان
چون که باشد پای یک عشق خدایی در میان...

کانال تلگرام ما
contact
جهت ورود کلیک کنید :)
جست و جو
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

ز پیچیدگی سبد دارایی‌تان بکاهید (بخش پایانی)

در بخش نخست خواندید که امروزه سرمایه‌گذارها گزینه‌های بسیار متنوع‌تری نسبت به گذشته برای انتخاب دارند. اما با وجود یک چنین طیفی از گزینه‌ها، سرمایه‌گذارها در انتخاب دچار مشکل هستند. آیا تعداد زیاد ابزارهای سرمایه‌گذاری عملاً روند تصمیم‌گیری را دشوارتر کرده است؟ آیا روش‌هایی برای آسان‌سازی رویکرد سرمایه‌گذاری و همزمان حفظ سود وجود دارد؟ در ادامه بخش پایانی مقاله را بخوانید.

تاثیر نوع دارایی

به‌رغم وجود شیوه‌های بسیار متفاوت بسته‌بندی، سرمایه‌گذاری‌ها عمدتاً شامل یک یا چند نوع محدود دارایی هستند. سهام، اوراق قرضه، پول نقد (یا جایگزین‌های نقد)، یا دارایی‌های فیزیکی نظیر زمین، ساختمان، فلزات ارزشمند و مواد خام جزء این نوع دارایی‌ها هستند.

دیگر انواع جایگزین برای سرمایه‌گذاری از این انواع اصلی نشأت می‌گیرند. ابزار مشتقه ارزش خود را از برخی دارایی‌ها می‌گیرند. اختیارهای خرید به شما این اختیار را می‌دهند که یک دارایی را در زمانی مشخص با قیمتی معین بخرید یا بفروشید. معاملات آتی نیز حق تحویل دادن یا گرفتن دارایی را با قیمت معین شده در زمانی در آینده به شما می‌دهد.

غیر از این موارد ابزارهای سرمایه‌گذاری دیگری هم وجود دارند اما لزومی ندارد از آنها استفاده کنید. در حقیقت، با انواع اصلی دارایی‌ها که پیشتر به آنها اشاره شد و از آنها بیشترین آگاهی را دارید – سهام، اوراق قرضه و پول نقد – می‌توانید یک استراتژی موثر سرمایه‌گذاری به وجود آورید. دنیای سرمایه‌گذاری می‌تواند بسیار پیچیده باشد اما حتی بدون نزدیک شدن به پیچیدگی‌های این حوزه نیز می‌توانید به مرور زمان ثروتی عظیم به دست آورید

در شماره ژوییه / آگوست 1986 ژورنال تحلیلگران مالی، در مقاله‌ای تحت عنوان عوامل موثر بر عملکرد سبد دارایی آمده است بیش از 90 درصد تفاوت‌ها در سود سبد متنوع دارایی، حاصل سیاست‌هایی است که در زمینه تخصیص دارایی‌ها اتخاذ می‌شود. با آنکه از آن زمان تاکنون، این تحقیق، موضوع بررسی‌های زیادی بوده، تاثیر غیریکنواخت نوع دارایی بر بازده سبد متنوع شده سرمایه گذاری کاملاً ثابت شده است.

انواع مختلف دارایی، هر یک ویژگی‌های خاص خود را در زمینه عملکرد یا سوددهی دارند. هیچ کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند اما دانش اولیه از نحوه سوددهی این انواع دارایی و نیز نوع ارتباط آنها با هم به تعیین استراتژی بلندمدت سرمایه‌گذاری که اهداف شما را تامین خواهد کرد کمک بسیار زیادی می‌کند.

تمام کسانی که مایلند یک استراتژی موثر و بلندمدت انتخاب کرده و آن را حفظ کنند می‌توانند از رویکردی ساده استفاده کنند. نکته نخست انتخاب، چشم‌اندازی مناسب است. به دنبال سریع ثروتمند شدن نباشید. نکته دوم اینکه استفاده از تمام ابزارهای سرمایه‌گذاری موجود در بازار برای سرمایه‌گذاری صحیح نیست. نوع دارایی‌هایی که قصد دارید در سبد خود داشته باشید را به انواع اصلی محدود کنید. می‌بینید که رویکرد موثر و سودده لزوماً پیچیده نیست، وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و مستلزم در مالکیت داشتن طیفی بسیار گسترده از دارایی‌ها نیست. در نهایت متوجه خواهید شد محدود بودن مناسب نوع دارایی‌های سبد دارایی‌ها، سود بالاتری را در بلندمدت نصیب شما خواهد کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی