عشق فقط خدا

عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

عشق فقط خدا

عاقبت ما کشتی دل را به دریای جنون انداختیم
عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

تا رها گردیم از دلواپسی در آنسوی خط زمان
ما در عرش کبریایی خانه ای از جنس ایمان ساختیم

با تو ام با نی عالم با تو ام ای مهربانم
ای تو خورشید فروزان من شبم شب را بسوزان

کوچکم با قطره بودن راهی ام کن سوی دریا
عاقبت باید رها شد روزی از زندان دنیا

سیر در دنیای معنا بی زمان و بی مکان
وصل در عین جدایی زندگی با جان جان
..زندگی با جان جان

عاشقان در شوق پروازند از این خاکدان
چون که باشد پای یک عشق خدایی در میان...

کانال تلگرام ما
contact
جهت ورود کلیک کنید :)
جست و جو
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


عشق فقط خدا


ﺭﺍﺯ ﺩﻝ ﺩﻳﻮﺍﻧﻪ ﺑه ﻫﻮﺷﻴﺎﺭ ﻧﮕﻮیید"

ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻟﺐ ﻳﺎﺭ ﺑﻪ ﺍﻏﻴﺎﺭ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ "


ﺍﺯ ﺑﻴﺨﺒﺮﺍﻥ ﺭﺍﻩ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﻣﭙﺮﺳﻴﺪ"

ﺑﺎﺩﻝ ﺳﻴﻪ ﻫﺎﻥ ﻗﺼﻪ ﺩﻟﺪﺍﺭ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ"


ﺑﻮﻳﻰ ﺍﮔﺮﺍﺯ ﮔﻮﺷﻪ ﻣﻴﺨﺎﻧﻪ ﺷﻨﻴﺪﻳﺪ"

ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﻧﻈﺮ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ"


ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺍﻧﺎ ﺍﻟﺤﻖ ﻛﻪ ﻛﺴﻰ ﻭﺍﻗﻒ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ"

ﮔﺮ ﺳﺮ ﺑﺮﻭﺩ ﺟﺰ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺩﺍﺭ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ"



ﺭﺍﺯﻯ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺳﺮﭘﻴﻤﺎﻧﻪ ﻧﻬﺎﺩﺳﺖ "

ﺍﺯ ﻣﺴﺖ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﺸﻴﺎﺭ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ"



ﭼﻮﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺳﺨﻨﻰ ﺟﺰ ﺳﺨﻦ ﻳﺎﺭ"


ﻣﺎﺭﺍ ﺳﺨﻨﻰ ﺟﺰﺳﺨﻦ ﻳﺎر نگویید...


 خدایا گناه آورده ام


یا عَظیمَ المَن! گناه آورده ام

غافرُ التَوب! اشتباه آورده ام

لا تُؤدِّبنی، خودم شرمنده ام

تازه قلبم را به راه آورده ام

عُدّتی فی کُربَتی! دلخسته ام

من جوانیِ تباه آورده ام

صاحِبی فی شِدّتی! من را مران

رو به سوی باراله آورده ام

أینَ عَفوُک؟ أینَ سِترُک؟ یا جَمیل!

نامه ای غرق گناه آورده ام

قاضیُ الحاجات، خَیرُالحاکمین!

رو به ربِ دادخواه آورده ام

یا أنیسَ الذّاکرین و یا بَصیر!

اشک توبه از نگاه آورده ام

یا حَلیم و یا کَریم و یا غَفور!

خلوتی، تار و سیاه آورده ام

هارِبٌ مِنکَ إلَیکَ، یا اله!

من به سوی تو پناه آورده ام

وَاصرِف عَنی سَیّدی الأسواء، حفیظ!

وَاقضِ عَنَّ الدَین، آه آورده ام

یا غیاثَ المُستغیثین! ربّنا!

یک زبان عذر خواه آورده ام


لا تُخَیِّبنی،أنا العَبدُ الحُسین

گریه بر این پادشاه آورده ام



شریعتی


آنها نماز اجاره ای می خوانند و روزه اجاره ای میگیرند!


مثلا: یک سال نماز به صد تومان، یک سال روزه به دویست تومان؛


برای امواتی که درحیاتشان وقت نداشته اند خودشان انجام دهند


ولی پولی داشته اند، که بدهند به نماز خوانان و روزه گیران

حرفه ای تا برایشان انجام دهند...!

پدر پول بسوزد که در دستگاه خدا هم کار میکند.


آن هم چه کاری، جانشین پرستش خدا....

پول میدهند، تا دیگران برایش خدا را بپرستند و او


به بهشت برود و ثواب نماز و روزه آنها راببرد.......

براستی که عجب حماقتی است جهل مذهبی...


انتظار از دیگران


طلایی ترین کلید آرامش و مهم ترین نکته برای آرام و شادزیستن،


اینه که از دیگران توقع و انتظاری نداشته باشیم.


برای این منظور باید یاد بگیریم اگر به کسی لطف و


محبتی می کنیم و یا اون رو مورد توجه و احترام قرار میدیم،


صرفا برای این باشه که این کار، کار خوبیه و خدا می پسنده.


یادمون باشه تا زمانی که ما، نه برای خدا ، بلکه واسه ی دیگری کار می کنیم


در صورتی که او جواب محبت و احترام ما رو با محبت و احترام نده


و تشکر و قدردانی نکنه به شدت می رنجیم.


انسان های شاد و همیشه پرانرژی افرادی هستن که بسیار کم توقعن.


حتی همون توقعات و انتظاراتی که به نظر به جا و معقوله ،


در اونها خیلی کمه. یادمون باشه توقع و آرامش دو کفه ی یک ترازو هستن.


هرچه سطح توقع ما کمتر بشه، آرامش مون بیشتر


میشه و از زندگی مون لذت بیشتری می بریم.



پناه بر خدا


''پناه'' می برم ب ''خدا'' ...

از عیبی ک...

''امروز'' در خود می بینم...
و...

''دیروز'' ...

''دیگران'' را ب خاطر...

''همان عیب'' ملامت کرده ام...

محتاط باشیم در ''سرزنش'' و ''قضاوت کردن دیگران''...

وقتی...

نه از ''دیروز او'' خبر داریم...

نه از ''فردای خودمان''...



🔴چراغ قرمزهـا درقـــرآن📗


⛔️پرهیز از غیبت:

📗ولا یغتب بعضکم بعضاً أیحب أحدکم ان یأکل لحم اخیه میتا فکرهتموه✒️

(حجرات/12)؛


👈 از دیگران غیبت نکنید؛ آیا دوست دارید که گوشت برادر مرده خود را بخورید؟


البته از آن، کراهت دارید.🍃

⛔️پرهیز از تمسخر:


📗لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیرا منهم✒️
(حجرات/11)


👈ای اهل ایمان! گروهی از شما گروه دیگر را مسخره نکند،


چه بسا آن گروه دیگر بهتر از ایشان باشد.🍃


⛔️پرهیز از وعده دروغ:


📗یا ایها الذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون✒️
(صف/2و3)؛


👈 ای اهل ایمان! چرا چیزی را میگوئید که به آن عمل نمیکنید؟


اینکه چیزی را بگوئید که عمل بدان نمیکنید نزد خداوند گناهی است بزرگ.🍃


⛔️پرهیز از عیبجوئی و هرزه زبانی:

📗ویل لکل همزة لمزة✒️

(همزه/1)؛

👈 وای بر هر عیبجوی هرزه زبان🍃

⛔️پرهیز از گمان در همه چیز:

📗اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم✒️

(حجرات/12)؛

👈 از بسیاری از گمانها دوری کنید، که بعضی از گمانها گناه است.🍃

⛔️پرهیز از زیادی کنجکاوی در امور دیگران:

📗ولا تجسسوا ✒️

(حجرات/12)؛

👈تجسس نکنید.🍃



امید به خدا


کوله بار گناهانم بر دوشم سنگینی میکرد...


ندا آمد بر در خانه ام بیا، آنقدر بر در بکوب تا در به رویت وا کنم...


وقتی بر در خانه اش رسیدم


هر چه گشتم در بسته ای ندیدم!!


هر چه بود باز بود...


گفتم: خدایا بر کدامین در بکوبم؟؟؟؟


ندا آمد: این را گفتم که بیایی...


وگرنه من هیچوقت درهای رحمتم را به روی تو نبسته بودم!


کوله بارم بر زمین افتاد و پیشانیم بر خاک...


"مهربان خدایم دوستت دارم"...


سوال و جواب جالب

پسر کوچکی بعد از بازگشت به نزد خانواده اش از آنها خواست


که یک عالم دین برای او حاضرکنند تا به 3سوالی که داشت جواب بدهد.

بالاخره یک عالم دین برای ایشان پیدا کردند و


بین پسربچه و عالم صحبتهای زیر رد و بدل شد؛

پسربچه: شما کی هستی؟ و آیا می توانی به سه سوال بنده پاسخ دهی؟

معلم: من عبدالله، بنده ای از بندگان خدا هستم و


به سوالات شما جواب خواهم داد، به امید خدا.

پسربچه: آیا شما مطمئنی جواب خواهی داد؟


چون اکثر علما نتوانستند به سه سوال من پاسخ بدهند!

معلم: تمام تلاشم را میکنم و با کمک خدا جواب میدهم.

پسربچه: سه سوال دارم،

سؤال اول: آیا در حال حاضر خداوندی وجود دارد؟


اگر وجود دارد شکل و قیافه آن را به من نشان بده؟

سؤال دوم: قضا و قدر چیست؟

سؤال سوم: اگر شیطان از آتش خلقت شده است، پس برای چی او


در آخرت در آتش انداخته خواهد شد؟ چون بر ایشان تأثیری نخواهد گذاشت!

معلم کشیده ی محکمی را به صورت پسربچه زد،

پسربچه گفت: برای چی به من زدی و


چه چیزی باعث شد که از من ناراحت و عصبانی شوی؟

معلم جواب داد: من از دست شما عصبانی نشدم و


این ضربه ای که به شما زدم جواب هر سه سوال شماست.

پسربچه: ولی من هیچی را نفهمیدم.

معلم: بعد از اینکه شما را زدم چه چیزی حس کردی؟

پسربچه: حس درد بر صورتم دارم.

معلم: پس آیا اعتقاد داری که درد موجود است؟

پسربچه: بله.

معلم: پس آن را به من نشان بده.

پسربچه: نمیتوانم.

معلم: این جواب اول من بود.


همگی به وجود خداوند اعتقاد داریم ولی نمیتوانیم او را ببینیم.

سپس اضافه کرد که آیا دیشب خواب دیدی که من تو را خواهم زد؟

پسربچه: نه.

معلم: آیا گاهی به ذهنت آمد که من تو را روزی خواهم زد؟

پسربچه: نه.

معلم: این قضا و قدر بود.

سپس اضافه کرد: دستی که با آن تو را زدم از چه چیزی خلق شده است؟

پسربچه: از گل.

معلم: وصورت تو از چی؟

پسرپجه: باز از گل.

معلم: جه چیزی حس کردی بعد از اینکه بهت زدم؟

پسربچه: حس درد داشتم.

معلم: آفرین، پس دیدی چطور گل بر گل درد وارد میکند،


این با اراده خدا انجام میشود،

پس با اینکه شیطان از آتش خلق شده،


اما اگر خدا خواست این آتش مکان دردناکی برای شیطان خواهد بود.

ارزش خواندن و نشر را دارد... این چنین معلمی میتواند نسلها را تربیت کند.💚



دین کجا گفته؟؟


هرکه پیشانی او زخم شده مومن نیست

پیر وادی شدن ای دوست! به سال و سن نیست!

دین تسبیح و مناجات و محاسن دین نیست!

به خدای تو قسم پیرو دین خودبین نیست!

دین کجا گفته که همسایه ی خود را ول کن؟

دین کجا گفته که دل را ز خدا غافل کن؟؟

دین کجا گفته که چون کبک ببر سر در برف؟

دین کجا گفته فقط مغلطه باشد در حرف؟؟

دین کجا گفته جواب سخن حق تیر است؟؟

دین کجا گفته که بیچاره شدن تقدیر است!؟

دین نگفته ست ببر آبروی مومن را

دین نوشته است بخر آبروی مومن را

به خدا سخت در انجام خطا غرق شدیمn

ناخدا جان!همه در غیر خدا غرق شدیم

دل خوشی مان همه این است:مسلمان هستیم

فخر داریم که:ما پیرو قرآن هستیم

ما مسلمان دروغیم!... مسلمان فریب!

همه ی دغدغه مان این شده: گندم؟ یاسیب؟...

هر که از راه رسید آبروی دین را برد!

هر که آمد فقط از گرده ی این مذهب خورد!

آب راکد بشود، قطع و یقین می گندد!

غرب یکدست به دینداری مان می خندد!

در نمازت "خم ابروی نگار" آوردی!

با عبادات چنین, گند به بار آوردی!

هرچه را گم بکنی وقت نمازت پیداست

اصلا انگار نه انگار خدا آن بالاست!

 چه نمازی ست که یک ذره خدایی نشده؟؟

این نمازی ست زمینی و هوایی نشده!


پاره کن رشته ی تسبیح و مرنجان دین را!

اینهمه کش نده این مد " و لا الضااااااالین" را!... .



مناجات


خدایا چون گل ما را سرشتی


وثیقت نامه‌ای بر ما نوشتی


چو ما با ضعف خود دربند آنیم


که بگزاریم خدمت تا توانیم


تو با چندان عنایت‌ها که داری


ضعیفان را کجا ضایع گذاری


بدین امیدهای شاخ در شاخ


کرم‌های تو ما را کرد گستاخ


و گرنه ما کدامین خاک باشیم


که از دیوار تو رنگی تراشیم


بیامرز از عطای خویش ما را


کرامت کن لقای خویش ما را


من آن خاکم که مغزم دانه تست


بدین شمعی دلم پروانه تست


توئی کاول ز خاکم آفریدی


به فضلم زافرینش بر گزیدی


چو روی افروختی چشمم برافروز


چو نعمت دادیم شکرم در آموز



دلنوشته


خــــــــــــدایــا ؟

 هستــــــــــی...؟

حرفـــــــی دارم...

 میشنـــــــــوی ؟

خواستــــــــه ای دارم.

 نه نـــــــــــترس...

پـــــــــول نمیخواهم

 کارنمیخواهــــــــم

قــــــــدرت نمیخواهـ

 شــــــــهرت نمیخواهـــــــم...

فقـــــــــــط ازتومیخواهم،

 """"من کــــــــــــــه هیچ;;;;;


 ✔️اما هیـــــــــچ امیدی را از خودت ناامیـــــــــــد نکن



خدایا..!

قسم به لحظه ای که دلم را می شکنند و جز تو مرهمی نیست

قسم به لحظه ای که مرا می فروشند و جز تو خریداری نیست..!


قسم به لحظه ای که تنهایم می گذارند و جز تو همراهی نیست..!


قسم به لحظه ای که دوستم ندارند وعاشقی جز تو نیست..!


من دوستت دارم


بار الهی مرهمم باش، خریدارم باش، یارم باش، عاشقم باش


که کسی جز تو دلسوزم نیست..!
 
 آمین




شعری زیبا با تمام حروف الفبا



(ا) الا یا ایها الاول به نامت ابتدا کردم

(ب) برای عاشقی کردن به نامت اقتدا کردم

(پ) پشیمانم پریشانم که بر خالق جفا کردم

(ت) توکل بر شما کردم بسویت التجا کردم

(ث) ثنا کردم دعا کردم صفا کردم

(ج) جوانی را خطا کردم زمهرت امتناع کردم

(چ) چرایش را نمیدانم ببخشا که خطا کردم

(ح) حصارم شد گناهانی که آنجا در خفا کردم

(خ) خداوندا تو میدانی سر غفلت چه ها کردم

(د) دلم پر مهر تو اما چه بی پروا گناه کردم

(ذ) ذلالم داده ای اکنون که بر تو اقتدا کردم

(ر) رهت گم کرده بودم من که گفتم اشتباه کردم

(ز) زبانم قاصر از مدح و کمی با حق صفا کردم

(ژ) ژنم را از غزل دادی ژنم را مبتلا کردم

(س) سرم شوریده میخواهی سرم از تن جدا کردم

(ش) شدی شافی برای دل تقاضای شفا کردم

(ص) صدا کردی که ادعونی خدایا من صدا کردم

(ض) ضعیف و ناتوانم من به در گاهت ندا کردم

(ط) طلسم از دل شکستم من که جادو بی بها کردم

(ظ) ظلمت نفس اماره که شکوه بر صبا کردم

(ع) علیمی عالمی بر من ببخشا که خطا کردم

(غ) غمی غمگین به دل دارم که نجوا با خدا کردم

(ف) فقیرم بر سر کویت غنی را من صدا کردم

(ق) قلم را من به قرآن کریمت مقتدا کردم

(ک) کتابت ساقی دلها قرائت والضحی کردم

(گ) گرم از درگهت رانی نمی رنجم خطا کردم

(ل) لبم خاموش و دل را با تکاثر آشنا کردم

(م) مرا سوی خود آوردی از این رو من صفا کردم

(ن) نرانی از درمیخانه ات یا رب که ساقی راصدا کردم

(و) ولی را من علی دانم علی را مقتدا کردم

(ه) همین شعرم به درگاهت قبول افتد دلم را مبتلا کردم

(ی) یکی عبد گنهکارم اگرعفوم کنی یارب غزل را انتها کرد



نیایش


الهی:

 اگر می آزمایی، توان تحمل و صبر مرا زیاد کن

اگر می آموزی، ادراکم را وسعت بده

اگر می بخشایی ، ظرفیتم را افزایش بده

اگر می ستانی ، گوهر کمالم را ارزونی کن

اگر می رهانی......خدایا

حتی لحظه ای مرا به حال خود رها مکن که نیاز

نیازمندان را تنها تو پاسخگویی که بی نیاز از هر نیازی.



عشق فقط خدا

نظرات (۲)

هـر که را اسـرار حـق آمـوخـتنـد /

مـُهـر کـردند و دهانش دوخـتنـد

عمر کوتاه است
فرصت نگاه کردن ازتمام پنجره های زندگی را ندارم.....
تصمبم گرفته ام فقط از یک پنجره نگاه کنم....
پنجره عشق!!...
چون رو به خدا بار میشود...
ان طرف پنجره هر لحظه خدا مرا مینگرد...
خدایا نگاهت رو از ما نگیر
.
.
.
وتشکر از شما که وبلاگ بینظیرتون چون پنجره ایست به سمت خدا
روز و روزگارتان پر از نگاه پر مهر خدا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی