عشق فقط خدا

عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

عشق فقط خدا

عاقبت ما کشتی دل را به دریای جنون انداختیم
عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

تا رها گردیم از دلواپسی در آنسوی خط زمان
ما در عرش کبریایی خانه ای از جنس ایمان ساختیم

با تو ام با نی عالم با تو ام ای مهربانم
ای تو خورشید فروزان من شبم شب را بسوزان

کوچکم با قطره بودن راهی ام کن سوی دریا
عاقبت باید رها شد روزی از زندان دنیا

سیر در دنیای معنا بی زمان و بی مکان
وصل در عین جدایی زندگی با جان جان
..زندگی با جان جان

عاشقان در شوق پروازند از این خاکدان
چون که باشد پای یک عشق خدایی در میان...

کانال تلگرام ما
contact
جهت ورود کلیک کنید :)
جست و جو
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


الهی ! بنده ای گم کرده راهم * بده راهم که سرتاپا گناهم


اگر عمری به غفلت زیست کردم * تمام هستیم را نیست کردم


به هر در ، حلقه کوبیدم خدایا * لباس یأس پوشیدم خدایا


اسیرنفس هر جایی شدم من * مقیم شهر رسوایی شدم من


نچیدم گل زشاخ آرزویی * ندارم پیش مردم آبرویی


کنم با عجز و لابه بر تو اظهار * گنه کارم گنه کارم گنه کار


تو رحمان و رحیم و مهربانی * منم مهمان تو ، تو میزبانی


تو سوز سینه ام را ساز کردی * در رحمت به رویم باز کردی


تو گفتی توبه کن ، من می پذیرم * ترحم کن امیرا من فقیرم


الهی!هرچه هستم هرکه هستم * سرخوان عطای تو نشستم


یقین دارم که با این شرمساری * نجاتم می دهی از خوار و زاری


اگر کوه گنه گردیده بارم * یقین دارم علی را دوست دارم


ببخشا ای همه آگاهی من * گناهم را به خاطرخواهی من


الهی ! گرچه هستم غرق عصیان * پشیمانم پشیمانم پشیمان


برای مـــا مثلی زد وآفرینش خود را فراموش کرد

و گفت: چه کسی این استخوان ها را زنده می کند

در حالی که پوسیده است!

یس 78

بگو همان کسی آن را زنده می کند که نخستین بار

او را آفرید و او به هر مخلوقی آگاه است.


پروانه بال شیشه ای نوعی پروانه است

که بال هایی  همانند شیشه وشفاف دارد

زیستگاه این حشره در جنگل های مرطوب و استوایی است



 ای بندگان من

من همنشین کسی هستم که مرا یاد کند

اگر شما مرا یاد کنید،

من هم با نعمت هایم شما را یاد می کنم

و اگر شما با عبادت و طاعت به یاد من باشید،

من هم با نعمت ها و احسان و رحمت و رضوانم

شما را یاد میکنم


(حدیث قدسی)


خالق ما تنهاست


آنچنان در لذت دنیا غریق

  گویی از عالم شریک

  شرم از خالق کجاست

   معنویت را کجاست!

ننگ بر ما 

خالق ما هست تنها

 لحظه ایی با او سخن کن 

 سینه را چون ماه روشن کن

   هر چه می خواهی طلب کن

ظرف غفلت را کفن کن

اشک بر دیده بیار ای نازنین

تا ببینی لطف ستار غریب

او مقامت می دهد

از گناهانت نجاتت می دهد

ثروت دنیا که پیشش هیچ هیچ

می دهد او بنده اش را گنج خویش

هر کسی از او شود غافل /خل / است

روزگارش در شب تاریک

گم است

ای خداوند لطیف

رحم کن بر بنده و عبد ذلیل

گر نگاهت دور شد از بنده ایی

می برد شیطان به راهش لحظه ایی

لحظه ایی غافل زتو ای نازنین

عمر بر باد و گناهان پشت و پیش

شاعر:حسین رستمی زاده


دل به دنیا مبند و با دنیا انس مگیر...


دنیا بسیار کوچکتر از آن است که پاداش و مزد حتی

لحظه ای از خاطر تو باشد و بهای حتی پاره ای از

دل تو شمرده شود.جان آسمانی تو جز من قیمتی ندارد

و جز بهشت من هیچ چیز نمی تواند هزینه وجود تو را جبران کند.

اگر چشم تو می دید آنچه را که برای اولیای خود

آماده کرده ام قلب تو آب می شد و جان تو به شوق

از قالب تن به در می رفت، اینها پاداش دلی است که تنها

به من گره خورده و فقط مرا در خود جای داده،

به دل خود نگاه کن ،هر قدر دلت به دنیا بسته باشد

همان قدر محبت و مهر مرا از دلت بیرون کرده ای


(حدیث قدسی /خدا)

آهسته بگو خدایا...


ای دوای درد جانم من عاشق توام وبه تو نیاز دارم


 مطمئن باش که خدا رو یاد کنی اونم یادت میکنه 


خدا فقط منتظر یه حرکت از توست


ای فرزند آدم


چگونه میان دو نعمت بزرگ من روزگار می گذرانی ،


نمی دانی کدامیک برای تو مهمتر است :


گناهانت که از چشم مردم مخفی نگه داشته شده ،


و یا ستایش نیکی که درمیان مردم رواج یافت ؟


چون اگر مردم آنچه را که من از تو می دانم می دانستند


دیگر هیچیک از بندگانم بر تو سلامی نمی کرد.


کردارت را از ظاهر فریبی و به گوش دیگران رساندن ، پاک گردان


که تو بنده ای خوار برای پروردگاری بزرگ


و مأمور به اوامر او می باشی توشه خویش بردار


که تو مسافری و گریزی برای مسافر از زاد و توشه نیست


رازهایت را به دو کس بگو:

خود و خدایت

در تنگنا به دو چیز تکیه کن:

صبر و نماز

در دنیا مراقب دو چیز باش:

پدر و مادر

از دو چیز نترس که به دست خداست:

روزی و مرگ

حضرت آدم (ع) به فرزندانش فرمود:

هر کاری را که خواستید انجام دهید

ساعتی درنگ کنید

زیرا اگر من ساعتی درنگ نموده بودم

آنچه که به سرم آمد نمی آمد....

یک دمی غافل شدم / یک عُمر راهم دور شد

عُمرِ بی‌ حاصل شدم /  چشم دلم هم کور شد


 

داستانک


لــــــــــــذت مناجــــــــــات


روزی حضرت موسی(ع)


در راه به جوانی بی ادبی برخورد کرد.


آن جوان در کمال بی شرمی گفت: «ای موسی!


من آنچه را خدای تو گفته به جا بیاور، انجام نخواهم داد


و آنچه را که امر کرده ترک کنم، به جا خواهم آورد.


به او بگو که تو هم به هر نحوی می خواهی


مرا عقوبت کن.» حضرت موسی(ع) از او صورت برگرداند


و به راه خویش ادامه داد تا این که در حال مناجات،


خداوند به او فرمود:از طرف ما نیز این پیام را به آن جوان برسان


و به او بگو ما تو را به عقوبتی مبتلاساخته ایم


که بالاتر از آن تصور نیست. اما اکنون درد آن را درک نمی کنی.


روزی درد آن را می فهمی که راه گریزی برایت نیست.


حضرت موسی(ع) عرض کرد: پروردگارا! من آن جوان را


بسیار سرحال و خرسند دیدم و در او هیچ گونه گرفتاری


مشاهده نکردم.


خطاب شد: ای موسی! هر گاه من


به بنده ای غضب کنم، بزرگترین عقوبتی که به او می کنم،


لذت مناجات خود را از او می گیرم تا مستحق عذاب


جاودان گرددو این جوان اکنون متوجه نیست


و به زودی متوجه خواهد شد...


خدایا نکنه لذت مناجاتت را از من هم بگیری


نکنه در خونت را به روی من هم ببندی


بنده ی تو جز در خونه ی تو کجا برود...


لحظه اى به آسمان بنگرید!

آیا آنها به آسمانى که بالاى سرشان است

نگاه نکردند که چگونه ما

آنرا بنا کرده ایم ؟


و چگونه به وسیله ستارگان

زینت بخشیده ایم ؟ و هیچ شکاف و

ناموزونى در آن نیست(قرآن کریم)


آرى کـسـى کـه قـدرت بـر آفـرینش آسمانها

با آنهمه عظمت و زیبائى ، و زمین با اینهمه نـعـمـت و جمال

و نظم و حساب را دارد، چگونه نمى تواند مردگان را بار دیگر

لباس حیات بـپـوشـانـد، و قـیـامـتـى بـر پـا کـنـد؟


خدا اینها را مى داند

روزی هارون الرشید به بهلول گفت : مى خواهم

که روزى تو را مقرر کنم ، تا فکرت آسوده باشد.


بهلول گفت : مانعى ندارد ولى سه عیب داد.


اول : نمى دانى به چه چیزى محتاجم ، تا مهیا کنى .


دوم : نمى دانى چه وقت مى خواهم


سوم : نمى دانى چه قدر مى خواهم


ولى خداوند اینها را مى داند،


با این تفاوت که اگر خطائى از من سر بزند


تو حقوقم را قطع خواهى کرد،


ولى خداوند هرگز روزى بندگانش را قطع نخواهد کرد



یا ســـــــریع الرضــــــــا


فرقی نمیکند که کاری کرده باشم یا نه

فرقی نمیکند که دیگران پرونده ای از من

سنگین تر داشته باشند یا سبک تر

وقتی عیبی ، خطایی ، لغزشی از من ببینند ،

همه عالم را خبر می کنند تحقیرم می کنند

زمینم  می زنند . برای نگفتنش باج میخواهند

تهدیدم می کنند

اما تو فرق می کنی وقتی سراغت می آیم ،

انگار بچه ای باشم کوچک ونحیف وباران زده در باز میکنی ،

چیزی نمی پرسی ، شماتت نمی کنی ، سرکوفت نمی زنی

من بهتر از خودت پیدا نکردم...


********************************


عشق فقط خدا


کانال تلگرامی عشق فقط خدا


https://telegram.me/eshgekhodayi


Image result for ‫بنر تلگرام‬‎

نظرات (۱۲)

تشکر از مطالب بسیار خواندنی  و مفیدتون 
بسیار زیباست چه از جهت محتوا چه از جهت ظاهر
تشکر ..در پناه حق... موفق و موید باشید

سلام

مثل همیشه،  مطالب آرامشبخش 

 واقعا ممنونم[گل]

با سلام به همه ی دوستان موحد و یکتا پرست.حقیقتش من مدت زیادی بود که خدا رو از یاد برده بودم.البته فکر بد نکنید.من هم مسلمانم و یکتا پرست.اما خدای اصلی رو از یاد برده بودم و به یه خدای دیگری برای خودم ساخته بودم.داشتم تو اینترنت می گشتم که با این سایت آشنا شدم و مطالبش رو درمورد عشق خدایی خواندم.من نه قصد تبلیغ دارم و نه چیز دیگری.ولی امیدوارم کسانی که این مطالب زیبا رو می نویسند به تمام خواسته هاشون برسند.
وقتی که داشتم می خوندم کم کم به خودم اومدم و دونستم توی این همه مدت چقدر از خدا  غافل بودم و توی این همه مدت چقدر از خدا دور بودم اما خداوند هیچ وقت منو افراموش نکرده بود.حقیقتش هنگام خوندن مطالب انقدر دلم گرفت و گریه کردم که الان چشمام رو هم به زور باز می کنم.الان دونستم که خداوند تو قلب همه ی ما جا داره.ما چه فراموشش کنیم و چه نکنیم ، خداوند همیشه به یاد ماست.به ما روزی میده.محافظت مون می کنه.دوست مون داره.همیشه در زندگی دست مون رومی گیره.هر چیزی که می خوایم بهمون رو میده و خیلی چیزای دیگه که خوتدن بهتر می دونین.
برای پیدا کردن خدا لازم نیست دنبال نشانه ها و معجزات عجیب و غریب باشیم.همین که به درون خودمون مراجعه کنیم و یا ابنکه خداوند رو صداش بزنیم ، خودش رو نشون میده و کمک می کنه.
خداوند خیلی از چیزی که فکرش رو بکنیم به ما نزدبک تره.از خداوند بخواید تا اجابت کنه.مثل الان که منو از گناه نجات داد.
خیلی دلم می خواد که بیشتر باهاتون درد دل کنم ، ولی تازه خدا رو یافتم.می خوام کلی باهاش حرف بزنم.ابراز عشق کنم.ازش به خاطر کوتاهی هایی که در حقش کردم ازش معذرت بخوام.اازش تشکر کنم به خاطر اینکه فراموشم نکرده.
و در آخر اینکه همین رو بدونید اگه خدای نکرده هر بلایی سرتون بیاد و هر مشکلی داشته باشین ، خداوند در کنارتون هست.بهتر از کسی.امیدوارم زندگی تون خدایی و پر  از عشق به خدا باشه.
با سلام به همه ی دوستان موحد و یکتا پرست.حقیقتش من مدت زیادی بود که خدا رو از یاد برده بودم.البته فکر بد نکنید.من هم مسلمانم و یکتا پرست.اما خدای اصلی رو از یاد برده بودم و به یه خدای دیگری برای خودم ساخته بودم.داشتم تو اینترنت می گشتم که با این سایت آشنا شدم و مطالبش رو درمورد عشق خدایی خواندم.من نه قصد تبلیغ دارم و نه چیز دیگری.ولی امیدوارم کسانی که این مطالب زیبا رو می نوسند به تمام خواسته هاشون برسند.
وقتی که داشتم می خوندم کم کم به خودم اومدم و دونستم توی این همه مدت چقدر از خدا  غافل بودم و توی این همه مدت چقدر از خدا دور بودم اما خداوند هیچ وقت منو افراموش نکرده بود.حقیقتش هنگام خوندن مطالب انقدر دلم گرفت و گریه کردم که الان چشمام رو هم به زور باز می کنم.الان دونستم که خداوند تو قلب همه ی ما جا داره.ما چه فراموشش کنیم و چه نکنیم ، خداوند همیشه به یاد ماست.به ما روزی میده.محافظت مون می کنه.دوست مون داره.همیشه در زندگی دست مون رومی گیره.هر چیزی که می خوایم بهمون رو میده و خیلی چیزای دیگه که خوتدن بهتر می دونین.
برای پیدا کردن خدا لازم نیست دنبال نشانه ها و معجزات عجیب و غریب باشیم.همین که به درون خودمون مراجعه کنیم و یا ابنکه خداوند رو صداش بزنیم ، خودش رو نشون میده و کمک می کنه.
خداوند خیلی از چیزی که فکرش رو بکنیم به ما نزدبک تره.از خداوند بخواید تا اجابت کنه.مثل الان که منو از گناه نجات داد.
خیلی دلم می خواد که بیشتر باهاتون درد دل کنم ، ولی تازه خدا رو یافتم.می خوام کلی باهاش حرف بزنم.ابراز عشق کنم.ازش به خاطر کوتاهی هایی که در حقش کردم ازش معذرت بخوام.اازش تشکر کنم به خاطر اینکه فراموشم نکرده.
و در آخر اینکه همین رو بدونید اگه خدای نکرده هر بلایی سرتون بیاد و هر مشکلی داشته باشین ، خداوند در کنارتون هست.بهتر از کسی.امیدوارم زندگی تون خدایی و پر  از عشق به خدا باشه.
مهدی.دانشچوی ترم سوم دشته امداد و نجات
پاسخ:
اقا مهدی عزیز و دوست داشتنی سلام

واقعا این نظرت از ته دل خوشحالم کرد اینکه عاشقانه به سوی خدات برگشتی و این حس رو داری میخوام بهت بگم مواظب خودت باش نه از اون توصیه هایی که مردم عادی بهمدیگه میکنن مواظب این احساس و گنجی که پیدا کردی باش تو دنیا و آخرتتو دوباره بدست آوردی تو تازه و از نو متولد شدی و این اتفاقی نیست یعنی هیچ اتفاقی اتفاقی نیست من وقتی با خدا حرف میزنم بهش میگم اونایی که از زندگی ناامید شدن رو راهنمایی کن به این وبلاگ منم از ته دل مینویسم براشون و کم نمیزارم اقا مهدی خیلی خوشحالم کردی دادا بازم مواظب خودت باش ...
  • فاطمه.حیدری
  • سلام من شمارو لینک میکنم زیباست
    پاسخ:
    سلام ممنون از لطفی که دارین
    سلام خیلی وبتون قشنگه مطالبش حرف نداره من ی ماهی بود که با خدام درست حرف نزده بودم دلم یجوری بود و دنبال ی چیزی بودم که تکونم بده و خوب جایی اومدم..خداخیرتون بده
    ی دوست قدیمی دارم احساس میکنم حضور خدارو کنار خودش حس نمیکنه اخه همش میگه دنیا برام هیچ ارزشی نداره و نمیخوام توش باشم یا بقول خودش  (زبونم لااااااال)بمیرم راضیترم دوس دارم ی سری حرف بهش بگم اگه میشه نظرمو تایید کنین تا حرفام و تو ی نظر دیگ همینجا براش ثبت کنم...لطفا تابیدم کنید چون اون شخص و آخرتش برام خیلی مهمه
    پاسخ:
    فروزان عزیز شما اتفاقی اینجا نیومدین مطمئن باشید خدا این آدرس رو پیش راهتون قرار داده تا به این حس عاشقانه خدایی برسید مواظب خودتون و دوستتون باشید
    چرا انقد ناامیدوغمگینی چرا همش میگی بمرگم راضیم. .مگه خدا مارو آورده ک ی مدت اینجا باشیم بعد اگه خوشمون نیومد فاز غمگینی برداریم  ن خداوند هیچ کارش عبث و بیهوده نیست همیشه رو حساب و تدبیر.نمیدونم چ غمی تو زندگیت هس فقط میدونم اگ ی سحر برا نماز صب بیدار بشی همون موقع ک موذن اذان میده بشینی ا ته دل بدون فک کردن ب هر چیز دیگه ای با خدای خودت دردودل کنی حالت عوض میشه. خداشاهده اگ از ته ته دلت صداش کنی حالتو عوض میکنه سبک میشی..دیگم نگو ب مرگم راضیم. .دیگ سمت اون شغل قبلیت نرو خوو ..همین کاری که میکنی بهتره از ادمای این دنیام دل گرفته نباش ب خالقشون دل بسپار...مطالب این وبلاگ قشنگن بشین از اول ب خونشون منم میخونم. .من ازین ب بعد همیشه میام اینجا اگ حالت خوب شد ی نظر بنویس تا بدونم. خدا یارت
    پاسخ:
    خدایا بحق مهربانی و بخشنده بودنت بحق توبه پذیر بودنت بحق عشقی که به بازگشت بندگانت داری دست این دوست عزیزمون رو هم بگیر تا بدونه ناامیدی از درگاهت وقتی اینهمه بنده هاتو دوست داری بی معناست از شما همراه عزیز هم که اینقد به سرنوشت دوستتون بها میدین واقعا تشکر میکنم
    خدایا خیلی وفاداری خیلی، بینهایت بار دوستت دارم 
    ته ته ته همه ی نا امیدی ها..نداشتن ها..نخواستن ها..نبودن ها..بن بست ها 
    خدایی داری که عاشقانه آغوش باز کرده برات
    پاسخ:
    و تنها خداست که میماند و هر چه هست تمام میشود بقولی همه چراغها روزی خاموش میشوند
    سلام
    من چند وقت پیش بدون اینکه خواستم از ته دلم باشه
    از خدا خواستم سمتش برم،و خدا یه روز عشقش
    رو تو دلم انداخت،اصلا نمیشه توصیفش کرد
    اما هنوز ایمان قلبی ندارم،توکل ندارم
    دوسش دارم،میخوام عاشقش بشم اما
    ذهنیاتم درموردش یه کم بده
    با اینکه می خوام از ته دلم عاشقش بشم
    نه راهشو می دونم و نه حتی میدونم خدا به خاطر افکارم
    ازم ناراحته یا نه.
    یه جورایی از خودم ناامید میشم
    بعدش از خدا بعضی وقتها هم به قدری 
    ارامش پیدامیکنم و حالم خوب میشه که همشو دلیل
    حضور خدا تو قلبم میبینم و زندگیم
    اما گاهی هم ناامید و ترسو 
    فقط دوس دارم بمیرم،زندکی اینجارو دوس دارم
    من میخوام از ته دلم بهش توکل کنم و تسلیم درگاهش
    نمازام سروقت هس اما چه سود سرنماز اصلا
    توجه ندارم و ذخنیات و ترس میاد
    یا بعد چند روز بیخیالش میشم
    هرچند که معذب میشم
    و فکر میکنم حدا دوس نداره نماز بخونم
    من می خوام کامل بهش اعتملد کنم،کاش میدونستم راهش چیه

    پاسخ:
    تبریک میگم به شما
    شما راه زیادی از عشق خدایی رو طی کردید و فقط با یه تلنگر و یه بهانه کوچک میتونید این رشته رو برا همیشه محکم بگیرید و مطمئن باشید طبق قول خداوند به رشته ای چنگ زدید که هیچوقت پاره نخواهد شد
    همین که با این حس هستید یعنی خدا هنوز دستتونو ول نکرده و هنوز در آزمون و خطای این عشق هستید و خداوند خطاهایتان و سستی هایتان را به امید جبران نادیده میگیرد
    بیشتر با خدا حرف بزنید و بیشتر پای حرفهایش بنشینید یعنی قران بخوانید و بنشینید براتون بگه راه و روش طی این مسیر زیبا را
    بی شک بیش از گذشته و هر روز بیشتر از دیروز عاشق و عاشقتر میشوید و به جایی میرسید که اصلا بهانه زندگیتان و عشق ورزیدنتان فقط و فقط خدا میشود و بس
    در کانال تلگرامی هم حضور داشته باشید و با تگ هایی مخصوصی که بهتون میدم مطالب و راه عشق خدایی را ملاحظه و مطالعه بفرمایید

    عشق خدا نصیبتان
    سلام 
    ممنون از پاسختون
    راستش خوسحال شدم که گفتی یه امتحانه
    آخه من همش خود خوری داشتم و دارم که تقصیر خودمه 
    این افکارات و باید برم مشاوره و این حرفا که شرایطش نبود
    بعضی وقتها حتی از غضبش می ترسم،برام دعا کنید ایمانم قوی بشه
    و تسلیم دربرابر خدا و عظمتش 
    خدا هممون رو هدایت و عاقبت به خیر کنه 
    آمین
    و در آخر یه صلوات برای ظهور امام زمان

    پاسخ:
    خواهش میکنم همراه عزیز

    اللهم عجل لولیک الفرج
    امیدوارم در پیام بعدی رابطه ای عاشقانه تر از قبل رو اینجا به اشتراک بگذارید


    سائلی بی دست و پایم راه را گم کرده ام
    عبد کوی شاه عشقم شاه را گم کرده ام
    بس که دوری جستم از این بارگاه باصفا
    صاحب درگاه را گم کرده ام

    خدا چرا خلق کرده وقتی همه چی  به بنده هاش نمیده؟
    مگه نمیگید عاشق ماس،کو عشقش؟اگه خدا بندشو دوست داشت
    چرا تنهاش میزاره
    چرا بنده هاش از تنهایی رو به همدیگه میارن
    همه چی دروغه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی