عشق فقط خدا

عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

عشق فقط خدا

عاقبت ما کشتی دل را به دریای جنون انداختیم
عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

تا رها گردیم از دلواپسی در آنسوی خط زمان
ما در عرش کبریایی خانه ای از جنس ایمان ساختیم

با تو ام با نی عالم با تو ام ای مهربانم
ای تو خورشید فروزان من شبم شب را بسوزان

کوچکم با قطره بودن راهی ام کن سوی دریا
عاقبت باید رها شد روزی از زندان دنیا

سیر در دنیای معنا بی زمان و بی مکان
وصل در عین جدایی زندگی با جان جان
..زندگی با جان جان

عاشقان در شوق پروازند از این خاکدان
چون که باشد پای یک عشق خدایی در میان...

کانال تلگرام ما
contact
جهت ورود کلیک کنید :)
جست و جو
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


#داستانک_معنوی

حکمت عبادت

روزی جوانی نزد حضرت موسی (ع) آمد و گفت:

ای موسی (ع) خدا را از عبادت من چه سودی می رسد؟

که چنین امر و اصرار بر عبادت اش دارد؟

🔸 حضرت موسی (ع) گفت:

یاد دارم در نوجوانی از گوسفندان شعیب نبی چوپانی می کردم.

روزی بز ضعیفی بالای صخره ای رفت که خطرناک بود و

ممکن بود در پایین آمدن از آن صخره اتفاقی بر او بیفتد.

🔹 با هزار مصیبت و سختی به صخره خود را رساندم و بز را در آغوش گرفتم و

در گوشش گفتم: ای بز، خدا داند این همه دویدن من دنبال تو و

صدا کردنت برای برگشتن به سوی من،

به خاطر سکه ای نقره نیست که از فروش تو در جیب من می رود.

🔸 می دانی موسی (ع) از سکه ای نقره که بهای نگهداری و فروش تو است،

بی نیاز است. دویدن من به دنبال تو و صدا کردنت به خاطر،

خطر گرگی است که تو نمی بینی و نمی شناسی

و او هر لحظه اگر دور از من باشی به دنبال شکار توست.

🔹ای جوان بدان که خدا را هم از عبادت من و تو سود و زیانی نمی رسد،

بلکه با عبادت می خواهد از او دور نشویم تا در دام شیطان گرفتار آییم

✨ و مَنْ‌ یَعْشُ‌ عَنْ‌ ذِکْرِ الرَّحْمٰنِ‌ نُقَیِّضْ‌ لَهُ‌ شَیْطَاناً فَهُوَ لَهُ‌ قَرِینٌ‌ ✨

✨و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود شیطان را به سراغ او

می‌فرستیم پس همواره قرین اوست (زخرف ۳۶) ✨

📚 الانوار النعمانی


**************************


نظرات (۱)

خدا وقتی نخواهد، عمر دنیا سر نخواهد شد


گلوی خشک صحرایی ، به باران تر نخواهد شد


و تا وقتی نخواهد ، برگی از کاجی نمی افتد


و باغی از هجوم داس ها ، پر پر نخواهد شد


خدا وقتی نخواهد ، دانه ای کوچکتر از باران

 

گلی بالا رونده مثل نیلوفر نخواهد شد



و کرم کوچکی، پروانه ای زیبا و کوهی سخت

 

عقیق و شیشه و آیینه و مرمر نخواهد شد...



خدا وقتی بخواهد می شود وقتی نخواهد نه


گلی بازیچه ی طوفان غارتگر نخواهد شد


خدا وقتی بخواهد غیر ممکن می شود ممکن



ولی وقتی نخواهد واقعا دیگر نخواهد شد...

پاسخ:
آفرین بر شما و همراهی همیشگیتون
طاعاتتون قبول 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی