عشق فقط خدا

عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

عشق فقط خدا

عاقبت ما کشتی دل را به دریای جنون انداختیم
عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

تا رها گردیم از دلواپسی در آنسوی خط زمان
ما در عرش کبریایی خانه ای از جنس ایمان ساختیم

با تو ام با نی عالم با تو ام ای مهربانم
ای تو خورشید فروزان من شبم شب را بسوزان

کوچکم با قطره بودن راهی ام کن سوی دریا
عاقبت باید رها شد روزی از زندان دنیا

سیر در دنیای معنا بی زمان و بی مکان
وصل در عین جدایی زندگی با جان جان
..زندگی با جان جان

عاشقان در شوق پروازند از این خاکدان
چون که باشد پای یک عشق خدایی در میان...

کانال تلگرام ما
contact
جهت ورود کلیک کنید :)
جست و جو
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


یک تلنگر و تذکر خاص


در ادبیات قرآن، آیه به آیه توحید دیده و تاکید شده است.


شرط عبودیت اقرار به یگانگی خداست.


حالا در #قرآن خداوند برای اینکه اهمیت احترام به پدر و مادر را نشان دهد

بلافاصله پس از دعوت به پرستش خود،

مومنان را به احترام پدر و مادر دعوت میکند:



« لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً » (بقره / 83)

 جز خدا را نپرستید وبه پدر و مادر خود احسان کنید


*************************************


✨ آثار خدمتــ به پدر و مادر ✨

✨🌹✨🌹✨🌹✨

💚√ برتر از جهاد:
【پیامبر اکرم (ص)فرمودند: قسم به خدایی که جانم دردست اوست

هر آینه انس پدر و مادر به تو در یک شبانه روز، از جهاد یک سال بهتر است.】

💚√ نیکی به والدین کفاره گناهان است:
【شخصی نزد حضرت رسول (ص) آمد عرض کرد: کار زشتی نبوده

مگر این‌که من انجام داده‌ام آیا برای من توبه‌ای هست؟ حضرت فرمود:

برو به پدر و مادرت نیکی کن تا کفاره گناهانت گردد.】

💚√ نگاه شفقت به پدرو مادر:
【پیامبر(ص)وفرمود: نیست فرزند نیکوکار به پدر و مادرش

مگر این‌که هر گاه از روی رحمت و محبت به والدین خود بنگرد

به هر نظری ثواب یک حج مقبوله برایش می باشد.】

💚√ خشنودی والدین خشنودی خداست:
【پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

خشنودی خداوند با خشنودی والدین است و خشم او با خشم ایشان است.】

💚√ دعای ملائکه به نیکی کننده به والدین:
【رسول خدا(ص) فرمود: خدای را دو ملک است

که یکی از آن‌ها میگوید خدایا از هر شری و آفتی نیکی کننده به والدین را نگهدار،

و دیگری میگوید: خدایا هلاک کن عاق والدین ها را به سبب غضب

فرمودند به آن‌ها و البته دعای ملک هم مستجاب است.】

📕 منابع؛

⇦بحار الانوار، ج 74، ص 52
⇦بحار الانوار، ج 74، ص 82
⇦بحار الانوار، ج 74، ص 73.
⇦کنز العمال، ج 16، ص 470.
⇦مستدرک الوسائل کتاب نکاح باب86 ص627




و این دو تا شعر خاص و زیبا رو تقدیم

به همه پدر مادر های در قید حیات و مهمان خانه های ابدی میکنم


پدر اسمت همیشه روی لب هاست / پدر مهرت همیشه توی دلهاست

پدر دفتر شعره توی طاقچه / تنها آرامشه قلبم تو شبهاست

پدر یادم نمیره مهربونیت / پدر یادم نمیره هم زبونیت

پدر وقتی که رفتی من شکستم / پدر حرف همست حرف جوونیت

پدر وقتی که رفتی من شکستم / پدر حرف همست حرف جوونیت

پدر پشتم شکست از رفتن تو / پدر شادی تموم شد تو غم تو

پدر اون همه حرفات کجا رفت / همه رفتن بعد از رفتن تو



سلطان غم چشم و چراغم مادر
تنها گل گلزار باغم مادر
بعد از خدا تنها امیدم مادر
من با دعایت روسفیدم مادر
مادر پرستار دلم ای روشنی بخشو چراغ منزلم
مادر پرستار دلم ای روشنی بخشو چراغ منزلم

در قلب من این آرزوی آخر است
گویند بهشت در زیر پای مادر است
ای وای من قدر تو را نشناختم
من را ببخش تنها به خود پرداختم
مادر پرستار دلم ای روشنی بخش و چراغ منزلم
تو با بدی ام ساختی و سوختی
تنها چراغ خانه را افروختی
هر جمعه ها چشمت به قاب جاده ها
شاید بیاید ام یجیب جاده ها
مادر پرستار دلم ای روشنی بخش و چراغ منزلم
مادر پرستار دلم ای روشنی بخش و چراغ منزلم

کسی که تا همیشه پای من سوخت
چراغ خانه ی سرد من افروخت
شبی که سر به بالین تبم من
شبی که سر به بالین تبم من
زمین و آسمان یک جا به هم دوخت

مادر تویی دار و ندارم مادر
بعد از تو من دیگر چه دارم مادر
ای گریه ات پشت و پناهم مادر
من با دعایت روبه راهم مادر
مادر پرستار دلم ای روشنی بخش و چراغ منزلم
مادر پرستار دلم ای روشنی بخش و چراغ منزلم

پدر و مادر

عشق فقط خدا

وبلاگ و کانال عشق فقط خدا


www.deniz.blog.ir

eshgekhodayi@


تلگرام - سروش - ایتا - آی گپ


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی