عشق فقط خدا

عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

عشق فقط خدا

عاقبت ما کشتی دل را به دریای جنون انداختیم
عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

تا رها گردیم از دلواپسی در آنسوی خط زمان
ما در عرش کبریایی خانه ای از جنس ایمان ساختیم

با تو ام با نی عالم با تو ام ای مهربانم
ای تو خورشید فروزان من شبم شب را بسوزان

کوچکم با قطره بودن راهی ام کن سوی دریا
عاقبت باید رها شد روزی از زندان دنیا

سیر در دنیای معنا بی زمان و بی مکان
وصل در عین جدایی زندگی با جان جان
..زندگی با جان جان

عاشقان در شوق پروازند از این خاکدان
چون که باشد پای یک عشق خدایی در میان...

کانال تلگرام ما
contact
جهت ورود کلیک کنید :)
جست و جو
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۱
  • ۰

نفس میکشم تو را... خدا



ای خدایی که در آسمان هایی!

این منم کوچکترین عاشق بزرگیت

که دستانم را با سبد سبد التماس

فقط به عشق چیدن سیبی از

معرفت تو به آسمان ها بلند کرده ام!

دستانم را بگیر وذره ذره ی وجودم را

در لحظه لحظه ی حضورت حل کن

و در گوشه ی قلبم

فانوس فانوس روشنایی بیاویز!

خدایا! تورا حس میکنم درست مثل

نسیمی که نرم و ملایم

در سکوت گندم زار می پیچد

و طوفانی از آرامش بر می انگیزاند

بوی تو را که خوشبو تر و دل انگیزتر

از عطر تمام گل های عالم است

باتمام وجودم نفس می کشم

تا از شمیم حضورت بهشت بهشت

اشتیاق و معرفت

در کویر هستی ام بشکفد

خدایا این آتشی که شعله هایش

تا عرش زبانه می کشد و فرشتگان را

به التهاب می افکند ناله های سوزناک

و خواهش روح آشفته ی من است که

از عمق زندان تاریک تن برخواسته است

و تو را به تمنا می خواند.

خدایا!مسافر سرگردانی را که

در دو راهی وجودمبهوت مانده است

دریاب ای مقصد ومنتهای دل ها!

مرا در بی کسی هایم تنها مگذار

و به من جاده ای را نشان بده

که مستقیم به در خانه ی تو می رسد...


آیا میدانستید تاثیر جمله ی

«این مکان مجهزبه دوربین مدار بسته می باشد»

به مراتب بیشتر از جمله ی

"عالم محضر خداست ،در محضر خدا معصیت نکنید"

می باشد...

*امان ز لحظه ی غفلت که شاهدم هستی*



عجیب است!!! 

مردم به هم دروغ میفروشند برای نان شب... 

همان مردمی که زمانی میگفتند: 

خدا میرساندش...


گر با سحر خو کنی بانگ خدا را بشنوی

دل را اگر گیسو کنی ، هرشب ندا را بشنوی

در آن سکوت جانفزا از عرش می آید صدا

گوش دگر باید ترا تا آن صدا را بشنوی

 

مهدی سهیلی


تو اگر در تپش باغ،

خدا را دیدی ،همت کن و بگو

ماهی‌ها 

حوضشان بی‌آب است ... 

 

" زنده یاد سهراب سپهرى "


«گوشه ای از هنرنمایی های خدا در آفرینش»

بیشتر حشرات غذا را با دهانشان می‌چشند

اما زنبورعسل با پاهایش هم می‌تواند غذا را بچشد

گوشهای ملخ روی پاهایش قرار گرفته

و از طریق پا صداها را میشنود

بیشتر عنکبوت ها دارای هشت چشم هستند

در دهان کوچک حلزون ها حدود 2500 دندان،

در اندازه بسیار ریز وجود دارد

در یک ثانیه، مگس 350 بار، زنبور عسل 450 بار

و پشه 600 بار، بال می زنند

شاید باور کردنی نباشد این موضوع که

پرنده بادخورک در کوههای آلپ به مدت 200 روز

هم بخوابد و هم تغذیه کند... آن هم در هوا

 کلاغ باهوش ترین نوع پرندگان است او مشکلاتش را

شبیه به بشر حل می کند، وقایع را پیش بینی می کند

و داری خیالی وسیع است

کلاغ می تواند  تا سالیان طولانی

چهره ی فردی که او را آزار می دهد را به یاد آورد

و به اصطلاح از این فرد تا مدت ها کینه به دل گیرد

بی دلیل نیست که در قرآن کریم کلاغ به عنوان معلمی

برای انسان یاد شده...

آری خدا بزرگتر از آن است که ما فکر می کنیم...


تمام سپاسم

ازآن کسیست که به من هیچ نیازی نداشت

اما به من موجودیت بخشید...

بی نهایت بزرگ بود اما

من ضعیف را گرامی داشت...



وقتی پرنده ای زنده است مورچه ها را میخورد ،

اما وقتی می میرد مورچه ها او را می خورند...

یک درخت میلیون ها چوب کبریت را می سازد

اما وقتی زمانش برسد ، فقط یک چوب کبریت

برای سوزاندن میلیونها درخت کافی است !

زمانه وشرایط در هر موقعی می تواند تغییر کند

در زندگی هیچ کس را تحقیر و آزار نکنید...

شایدامروز قدرتمند باشید اما یادتان باشد

زمان از شما قدرتمندتر است پس خوب باشیم

وخوبی کنیم که دنیا جز خوبی را بر نمی تابد...


قربون اون خدا برم

که مهر و محبت را اینگونه

در وجود مخلوقاتش نهاده...

راستی خودش چقدر آفریده هاشو دوست داره!!!


بهتـرین دعـای روز :

خدایا هر کسی کـه با من بـدی کرد 

هر کسی که مـرا بد گفـت

هر کسی که غیبـت مرا کرد 

هر که دلـم را رنجــاند

مـن امـروز برای رضـای تــو همــه را بخشیـــدم ...!!!



آرامش را

در همه جا جستوجو کردم

غافل از اینکه

آرامش از رگ گردن به من نزدیکتر بود...


بیایین قبول داشته باشیم

ما که غیر از خدا کسی را نداریم

سر خودمون که نمیتونیم کلاه بزاریم

**************************************


عشق فقط خدا

نظرات (۹)

سلام
مطلب خوبی بود
فکر کنم اگه مطالبی با همین موضوع ولی تقریبا کوتاه بذارید بهتر باشه چون اکثرا پست های بلند رو نمیپسندند 
درکل پست خوبی گذاشتید
پاسخ:
سلام برادر
بنده چون هفته ایدوابر و بعضا یکبار اینجا رو آپ میکنم سعی میکنم 12 عکس معنوی رو با 12 مطلب یکجا ثبت کنم تا جبران روزهای قبلی را داشته باشم
در هر صورت ممنون از پیشنهادتون
کسی که در این راه باشد مطلب بلند و کوتاه برایش فرقی نمیکند و مشتاقانه استقبال میکند
کسی هم که در این راه نباشد باز هم مطلب کوتاه و بلند فرقی براش نداره
من با عشق مینویسم و امیدوارم حتی روی یک نفر هم که شده در این دنیا اثیر مثبت را داشته باشم و خدا را یاد آوری کنم و  حالشو خوب کنم حتی برای لحظاتی
  • میلاد زارعان
  • سلام...مطلبتون خوب بود..ولی سعی کنید کوتاه تر بگذارید تا همه بخونند.چون مردم ابن دورزمونه کمتر ب مطالعه علاقه نشون میدند...
    پاسخ:
    سلام،بله نظراتی مشابه نظرات شما را داشتیم،چشم سعی میکنیم،در این جورد تجدید نظر داشته باشیم
  • سیّد محمّد جعاوله
  • عالی
    پاسخ:
    ممنون از شما
    سلام
    خواندن بعضی متون طولانی واقعا حوصله سر بر هستند اما دو مطلب نسبتا طویل که برای امروز وبلاگ در نظر گرفتید از نظر بنده طوری بود که با مطالعه هر خط از آن مشتاق به خواندن خط بعدی بودم ....

    بنظرم انتخاب مطالبی که اندکی طولانی ولی جذاب و خواندنی باشند هیچ اشکالی ندارد....سپاس از وقتی که برای انتخاب متون و عکسهای زیبا و آپدیت وبلاگ میگذارید.
    پاسخ:
    شما مخاطب همیشگی وبلاگ بیشترین دلگرمی را در این راه به ما میدهید
    نظرات شما همیشه سازنده و مفید است و از این بابت بسیار ممنون شما هستم
    چه قشنگ:)
    ادم دلش نمیومد ول کن با این ک طولانی بود باید تا ته خوند:)
    پاسخ:
    هر کس اهل دل باشد باید هم از خواندن این مطالب سیر نشود،خوشا به حال معنوی شما
    مطالبتون خیلی خوبه به دل ادم میشینه
    پاسخ:
    ممنون از شما.نظر لطفتونه.
    التماس دعااااااااااااااااااااااااا
    خیلی دعا کنید مارو
    پاسخ:
    محتاجیم به دعا.
    سلام مطالبتون عالیه . به ادم روحیه میده. با اجازتون از مطالبتون کپی و استفاده کردم 
    پاسخ:
    سلام همراه عزیز وبلاگ عشق فقط خدا

    چون هدف فقط خداست کپی از مطالب با افتخار آزاد است

    با لینک و بدون لینک با اجازه و بی اجازه 
    کلا ما خالق این مطالب نیستیم
    در جریان تحققات سر یه موضوع خاص ریتم وبلاگ انتخاب میکنیم چی منتقل کنیم وبلاگ
    فقط تو عکس نوشته ها و بعضی مقالات دخالت شخصی داریم۳
    سلام .بعدازچندماه یهو هوس کردم بیام اینجا واز لحظه ای که اومدم ودارم مطالبومیخونم دارم اشک میریزم وقتی مطالب اینجارومیخوندم یادم اومدتوهیاهو وشلوغی زندگی که برای خودم ساختم خداروفراموش کردم وچقدردردناکه فراموش کردن خدا .بخداخیلی دردناکه .نمیدونم چجوری میشه این مقاطع غافل شدن ازخدارودرزندگی حذف کرد.مخصوصا وقتی مشغله های زندگی وکار فرصت فکرکردن به هرچیزیو از آدم میگیره.
    پاسخ:
    تبریک میگم بازگشت دوباره تون رو به آغوش خدا و یاد و نام قشنگشو عشقی که بهترین و پاکترین عشق هاست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی