اشاره خدا در قرآن به غبار آلوده شدن کوهها
اعجاز علمی قرآن
سوره مبارکه واقعه آیات ۵ – ۶ :
َبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا (۵) فَکَانَتْ هَبَاء مُّنبَثًّا (۶)
وکوههادرهم کوبیده شود و به صورت غبارپراکنده درمیاید …
↓↓↓↓↓↓↓
اگر چه امروزه :
- با ظهور بمب های قدرتمند اتمی و هیدروژنی
- و همچنین اثبات آخرین نظریه های نجوم درباره انقباض بزرگ
“درهم کوبیده و پراکنده شدن کوه ها مثل غبار” ممکن به نظر می رسد؛
ولی قطعا این وقایع برای عربهای جاهلیت و
دیگر مردمان ۱۴ قرن پیش غریب و غیر قابل تصور بود!
دعای جوشن کبیر امام سجاد ۱۴۰۰ سال قبل:
یا مَنْ فِی الْبِحَارِ عَجَائِبُهُ
ای کسی که (=خدا) در دریاها،
آثار شگفت انگیز او نهان است .
↓↓↓↓↓↓↓
این سخن در زمانی گفته شده که انسان توانایی دیدن عجایب
اعماق دریاها را
نداشته اما امروزه با پیشرفت علم،
به اذعان زیست شناسان عجیبترین موجودات در اعماق آبها است
گوسفند دریایی، یکی از عجیبترین موجودات جهان
تنها حیوان جهان که قادر به فتوسنتز می باشد!!!!
بیان علمی قرآن از ماه به عنوان انعکاس دهنده نور
سوره مبارکه نوح آیه ۱۶:
وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِیهِنَّ نُورًا…
و ماه را در میان آسمانها مایه روشنایی قرار داده است…
↓↓↓↓↓↓↓
به راستی توصیف “ماه” با کلمه “نور“، که
در زبان عربی برای اجسام منعکس کننده نور به کار می رود،
در دوران جاهلیت اعراب و فقر علم نجوم،
نشانه آسمانی بودن قرآن نیست؟!
بیان علمی قرآن از ماه به عنوان تابنده نور خورشید
سوره مبارکه فرقان آیه ۶۱ :
تَبَارَکَ الَّذِی جَعَلَ فِی السَّمَاءِ بُرُوجًا وَجَعَلَ فِیهَا سِرَاجًا وَقَمَرًا مُّنِیرًا
جاودان و پربرکت است آن (خدایی) که
در آسمان منزلگاههائی برای ستارگان قرار داد؛
و در میان آن، چراغ روشن و ماه تابانی آفرید
↓↓↓↓↓↓↓
واژه
“مُنیِراً” در لغت به معنی “تابان” است و بیان کننده
این حقیقت ماه، که نور آن ذاتی نبوده بلکه اکتسابی و
منعکس کننده پرتوهای خورشید می باشد.
براستی؛ بیان این حقیقت در قرآن، نشان از حقانیت کلام الله نیست ؟
اشاره قرآن به سلول های مشابه مغز موجود در قلب
سوره مبارکه حج آیه ۴۶ :
أَفَلَمْ یَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَتَکُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ یَعْقِلُونَ بِهَا…
آیا در زمین گردش نکرده اند تا دلهایی داشته باشند که با آن بیاندیشند…
↓↓↓↓↓↓↓
مطالعات اخیر علمی، حاکی از آن است که
بخشی از قلب، دارای سلول های عصبی و مشابه مغز است که
مرکز اندیشه و یا تجزیه و تحلیل داده هاست.
براستی؛ ذکر این مطلب در قرآن، نشان از آسمانی بودن آن نیست؟
اشاره قرآن به تقدم فعال شدن حس شنوایی بر بینایی جنین
سوره مبارکه انسان آیه ۲ :
ما انسان را از نطفه ی به هم آمیخته ای آفریدیم و
او را می آزماییم. [بدین جهت] او را شنوا و بینا قرار دادیم.
↓↓↓↓↓↓↓
تحقیقات علمی نیز نشان می دهد،
حس شنوایی در جنین قبل از بینایی فعال می شود