عشق فقط خدا

عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

عشق فقط خدا

عاقبت ما کشتی دل را به دریای جنون انداختیم
عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

تا رها گردیم از دلواپسی در آنسوی خط زمان
ما در عرش کبریایی خانه ای از جنس ایمان ساختیم

با تو ام با نی عالم با تو ام ای مهربانم
ای تو خورشید فروزان من شبم شب را بسوزان

کوچکم با قطره بودن راهی ام کن سوی دریا
عاقبت باید رها شد روزی از زندان دنیا

سیر در دنیای معنا بی زمان و بی مکان
وصل در عین جدایی زندگی با جان جان
..زندگی با جان جان

عاشقان در شوق پروازند از این خاکدان
چون که باشد پای یک عشق خدایی در میان...

کانال تلگرام ما
contact
جهت ورود کلیک کنید :)
جست و جو
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۱
  • ۰


توکل بر خدایت کن کفایت میکند حتما

اگر خالص شوی با او صدایت میکند حتما


Image result


راز قصه توکل

در زمان موسی خشکسالی پیش آمد.


آهوان در دشت، خدمت موسی رسیدند


که ما از تشنگی تلف می شویم و


از خداوند متعال در خواست باران کن.


 موسی به درگاه الهی شتافت و داستان آهوان را نقل نمود .

خداوند فرمود: موعد آن نرسیده است.

 موسی هم برای آهوان جواب رد آورد.


 تا اینکه یکی از آهوان داوطلب شد

که برای صحبت ومناجات بالای کوه طور رود.

 به دوستان خود گفت:


اگر من جست و خیز کنان پایین آمدم


بدانید که باران می آید وگرنه امیدی نیست.

آهو به بالای کوه رفت و حضرت حق به او هم جواب رد داد


اما در راه برگشت وقتی به چشمان منتظر دوستانش نگاه کرد ناراحت شد

شروع به جست و خیز کرد و با خود گفت:


 دوستانم را خوشحال می کنم و توکل می نمایم


تا پایین رفتن از کوه هنوز امید هست.

تا آهو به پائین کوه رسید باران شروع به باریدن کرد!!


موسی معترض پروردگار شد.

خداوند به او فرمود:


همان پاسخ تو را آهو نیز دریافت کرد


 با این تفاوت که آهو دوباره با توکل حرکت کرد و


این پاداش توکل او بود!


***********************

پی نوشت


بنده شخصا از این داستان خیلی لذت بردم و

خواستم این احساس خوب رو با شما تقسیم کنم

و این چیزی نیست جز رازی بنام توکل

وقتی دعا میکنیم و دعامون هنوز مستجاب نشده

مث این آهو چنان بالا و پایین بپرید و خوشحال باشید و

شکر گزار مثل اینکه خدا دعاتون رو مستجاب کرده و

اینجاست که خدا هم شرم میکند از اینکه این توکل را بی پاسخ بگذارد

اعتقاد به مصلحت و حکمت خدا یعنی یقین به مستجاب الدعوه بودن خدا

و خدا این را میبیند و بعید است پاسخ ندهد

و

چه زیباست این شعر


توکل بر خدایت کن کفایت میکند حتما
اگر خالص شوی با او صدایت میکند حتما


اگر بیهوده رنجیدی از این دنیای بی رحمی
به درگاهش قناعت کن, عنایت میکند حتما


دلت درمانده میمیرد, اگر غافل شوی از او
به هر وقتی صدایش کن حمایت میکند حتما


خطا گر میروی گاهی, به خلوت توبه کن با او
گناهت ساده میبخشد, رهایت میکند حتما


به لطفش شک نکن گاهی, اگر دنیا حقیرت کرد

تو رسم بندگی آموز, حمایت میکند حتما


اگر غمگین اگر شادی, خدایی را پرستش کن
که هر دم بهترینها را, عطایت میکند حتما


و خدا در قرآنش فرموده


(پروردگار شما گفته است مرا بخوانید تا(دعای) شما را اجابت کنم،)


سوره غافر ایه 60


مرتضی زمانی مدیر وبلاگ و کانال عشق فقط خدا


OMNbM

#داستانک_معنوی


مردی می خواست کاملا خدا را بشناسد .


ابتدا به سراغ افراد و کتابهای مذهبی رفت ،


اما هر چه جلوتر رفت گیج تر شد .


افراد و کتاب های نوع دیگر را نیز امتحان کرد اما به جایی نرسید .


خسته و نا امید راه دریا را در پیش گرفت .


کنار ساحل کودکی را دید که مشغول پر کردن سطل آب کوچکی


از آب دریا بود . سطل پر و سر ریز می شد


اما کودک همچنان آب می ریخت .


مرد پرسید : (چه می کنی؟) کودک جواب داد :


(به دوستم قول دادم همه آب دریا را در این سطل بریزم و برایش ببرم)


تصمیم گرفت پسر را نصیحت کند و اشتباهش را به او بگوید ،


اما ناگهان به اشتباه خود هم پی برد که می خواست با


ذهن کوچکش خدا را بشناسد و


کل جهان را در آن جا دهد ! فهمید که


با دلش باید به سراغ خدا برود .


به کودک گفت : (من و تو یک اشتباه را مرتکب شده ایم)

مولوی می گوید :

 هر چه اندیشی پذیرای فناست

 آنچه در اندیشه ناید آن خداست


💝کانال عشق فقط خدا💝

@eshgekhodayi

Image result


بعضــﮯ از آیات هستند

که وقتــﮯ اونا رو مــﮯ خونـم،

شرمنده ے خدا میشَم..

مثل همین آیــﮧ ے

[ الیس الله بکاف عبده] الزمر، آیه ۳۶

آیا خدا براے بندگانش کافــﮯ نیست؟


💝کانال عشق فقط خدا💝

@eshgekhodayi


ed2gr


مهربانا🙏

جان به کف،🌺

 خنده به لب، 💝

شعله به دل، 🌺

شور به سر💝

جان فدا در رهِ 🌺

جانانۀ عشقیم هنوز💝


💝کانال عشق فقط خدا💝

@eshgekhodayi

4x700

پرسیدم چرا نماز نمیخوانی؟

گفت: برایم دعای هدایت کن..

گفتم: سرِ کار نرو!

گفت: چرا؟

گفتم: برایت دعای روزی میکنم.!!!


💝کانال عشق فقط خدا💝

@eshgekhodayi

SyUXo

#عاشقانه

🍃در هوس خیال او

همچو خیال گشته ام🌺💝

🍃اوست نشسته در نظر

من به کجا نظر کنم🌺💝

#مولانا

 💝کانال عشق فقط خدا💝

@eshgekhodayi


2Xfaj


یارفیق!

دوست ترت دارم،از هر چه دوست!

ای تو به من،

      از خود من،

                  خویشتر


دوست تر از آنکه بگوییم چقدر…

بیشتر از،

       بیشتر از،

                   بیشتر…


my4EN


🌹سیر نمی‌شوم ز تو
  ❣ای مه جان فزای من

🌹جور مکن جفا مکن
  ❣نیست جفا سزای من

🌹با ستم و جفا خوشم
  ❣گر چه درون آتشم

🌹چونکه تو سایه افکنی
  ❣بر سرم ای همای من

حضرت مولانا


کانال عشق فقط خدا


@eshgekhodayi


pgvSQ


عارفی را گفتند :

دنیا را چگونه می بینی ؟

گفت: آنچنان که بدون رضایت

 من برگی از درخت نمی افتد !

    گفتند: مگر خدایی تو ؟

گفت:نه،راضی‌ام به رضای خدا😊

💝کانال عشق فقط خدا💝



@eshgekhodayi


Image result


#یک_لحظه_سکوت_قدری_تامل

روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند


فضای منزلتان خالی از نقاشی های کودکانه خواهد شد؛


دیگر اثری از شکلک های خندان بر روی دیوارهای خانه،


حک کردن اسامی بر روی پارچه ی دسته ی مبل ها و


طرح های لرزان انگشتی بر روی شیشه های


بخار گرفته ی پنجره های خانه،وجودنخواهد داشت.


روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند


دیگر اثری از


هسته های میوه ها در زیر تخت ها وجود نخواهد داشت.


در آن روز می توانید مدادی را بر روی میز


برای یادداشت کردن پیدا کنید و شیرینی داخل یخچال باقی خواهد ماند.


روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند


می توانید برای خود غذاهای بخارپز


به جای ساندویچ هات داگ یا همبرگر درست کنید.


می توانید زیر نور شمع غذا بخورید


بدون آنکه نگران دعوای فرزندانتان برای فوت کردن شمع ها باشید.


روزی هنگامی که فرزندانتان بزرگ شوند


زندگیتان متفاوت خواهد شد آنها آشیانه تان را ترک خواهند کرد


و خانه تان آرام... ساکت...


خالی و تنها خواهد شد.


در آن زمان است که به جای چشم انتظاری برای فرارسیدن «روزی» ؛


دیروزها را مرور خواهید کرد... یعنی در ان روزها ؛


دلتنگ امروزتان خواهید شد...


پس امروزتان را  با آنها عاشقانه زندگی کنید...


"الهی قمشه ای "

💝کانال عشق فقط خدا💝


@eshgekhodayi



نظرات (۷)

تشکر از مطالب زیبا و خواندنیتون
اجرتان با خدا
پاسخ:
ممنون از همراهی همیشگی شما
  • علیرضا رحیمی
  • چقدر طولانی بود . فکر کردم پست هاتون بهم وصل شدن
    پاسخ:
    آقای رحیمی سلام،چون بنده مشغله زندگیم بالاست مطالب رو جمع میکنم و تقریبا هر سه روز یکبار کانال رو آپ میکنم البته این روش هم هوادارای خاص خودشو داره میان بجای چند بار اومدن و رفتن یکجا میخونن و میرن در کل از نظر شما هم سپاسگزارم
    اگر ...
    پاسخ:
    آره اگر...
    چقدر زیبا...
    عکس ها فوق العاده...
    پاسخ:
    آنچه توانسته ایم لطف خدا بود و بس ممنون از نظر لطفتون
    سلام
    مطآلب وبلاگتون بهم آرآمش دآد
    ممنون ازتون @};-

    خوشحآل میشَم به بنده هم سر بزنید
    پاسخ:
    سلام،یاد و نام خداوند مهربان آرامبخش دلهاست،حتما به وبلاگتون سر خواهم زد ممنون از نظر و لطفتون
  • علیرضا علیرضا
  • سلام.من روزی 500 تا بازدید کننده دارم.اگه خواستید میتونیم تبادل لینک کنیم.اگه خواستید بیاین تو وبلاگم قسمت تبادل لینک (قسمت بالایی وبلاگ) و بهم پیام بدید.
    گره های زیادی در زندگی ام دارم برای حال دلم دعا کنید.....
    پاسخ:
    خداوند در آیه امن یجیب فرموده 
    کیست که دعای بیچارگان مضطرب را اجابت کند

    خدایا گره از مشکلات همه گرفتارها باز کن
    امیدوارم مشکلاتتون حل بشه و در پست دیگری اجابت دعایتان را همینجا اعلام کنید
    اجابت خدا بعضا طول میکشد
    صبر و شکر ما امتحان میشود
    و خدا با صابران است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی