عشق فقط خدا

عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

عشق فقط خدا

عاقبت ما کشتی دل را به دریای جنون انداختیم
عاقبت عشق زمینی را به عشق آسمانی باختیم

تا رها گردیم از دلواپسی در آنسوی خط زمان
ما در عرش کبریایی خانه ای از جنس ایمان ساختیم

با تو ام با نی عالم با تو ام ای مهربانم
ای تو خورشید فروزان من شبم شب را بسوزان

کوچکم با قطره بودن راهی ام کن سوی دریا
عاقبت باید رها شد روزی از زندان دنیا

سیر در دنیای معنا بی زمان و بی مکان
وصل در عین جدایی زندگی با جان جان
..زندگی با جان جان

عاشقان در شوق پروازند از این خاکدان
چون که باشد پای یک عشق خدایی در میان...

کانال تلگرام ما
contact
جهت ورود کلیک کنید :)
جست و جو
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰



sLePZ




امام علی علیه السلام فرمودند:

خداوند فرماید در قرآن‌ بیان‌ هر چیزی‌ است‌ و یاد آور شده‌ است‌ که‌

 بعض‌ قرآن‌، گواه‌ بعض‌ دیگر است‌ و

 اختلافی‌ در آن‌ نیست‌ و فرمود:

«اگر از سوی‌ خدای‌ یکتا نیامده‌ بود، در آن‌ اختلاف‌ فراوان‌ می‌یافتند»

 ظاهر قرآن‌ زیباست‌، باطن‌ آن‌ ژرف‌ ناپیداست‌.

 عجایب‌ آن‌ سپری‌ نگردد، غرایب‌ آن‌ پایان‌ نرسد و تاریکی ها جز بدان‌ زدوده‌ نشود(خطبه ۱۸)




در این نوشتار به برسی معجره های ریاضی و عددی در قرآن می پردازیم:

خداوند متعال در سوره بقره در آیه 22 می فرماید:


«اگر از آنچه بربنده خودمان فرو فرستاده ایم در تعجب و تردید می باشند،


پس (حداقل) یک سوره مشابه آن بیاورید و


در این کار از هر که خواهید کمک بگیرید و در آیه تردید بعد از آن می فرماید:


«اگر نتوانستید که هرگز هم نخواهید توانست از آتشی بترسید که برای کافران آماده شده است»


اصولا قرآن به حدی شیوا وروان است که هر کس حتی کمترین آشنایی با زبان عربی داشته باشد


با خواندن یا شنیدن قرآن ناخودآگاه در می یابد که


هیچ فرد سخنوری نمی تواند چنین بیانی داشته باشد و


کلام و سخن هیچ انسانی نمی تواند باشد.


معجزه قرآن فقط به معارف عمیق و اجتماعی علوم غیبی و معانی شگفت انگیز وشیوایی و


روانی کلام محدود نمی شود و هر روز ابعاد تازه ای از شگفتیهای قرآن کشف می شود.



اکنون 20 مورد برای نمونه از اعجازهای عددی و ریاضی قرآن که

با استفاده از رایانه تاکنون مشخص شده در زیر می آوریم:


- کلمه (امام) به معنای رهبر و زمامدار الهی به صورت مفرد و

جمع 12 بار در قرآن کریم تکرار شده است که

مطابق است با روایات نقل شده از پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله)از

طریق شیعه وسنی مبنی بر اینکه تعداد امامان بعد از ایشان 12 نفر می باشند.


برای نمونه یکی از آیات قرآن که کلمه امام در آن آمده است، سوره ی سایه 12 می باشد.


« وکل شی احصیناه فی امام مبین » « و ما هر چیزی را در امام روشنگری جمع نموده ایم».


نام دوازه امام که جانشین پیامبر (صل الله علیه و آله)می باشند عبارتند از:

1- امام امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام)

2- امام حسین (علیه السلام)

3- امام حسن(علیه السلام)

4- امام زین العابدین (علیه السلام)

5- امام محمد باقر (علیه السلام)

6- امام جعفر صادق (علیه السلام)

7- امام موسی کاظم (علیه السلام)

8- امام رضا(علیه السلام)

9- امام جواد (علیه السلام)

10- امام هادی (علیه السلام)

11- امام حسن عسکری (علیه السلام)

12- امام مهدی « عجل الله تعالی فرجه


که طبق اعتقادات مسلمانان او زنده و غیر قابل رویت ودر همه جا حاضر است.



- کلمه (شهر) به معنی ماه ، 12 بار در قرآن کریم تکرار شده است که

مساوی با تعداد ماههای یکسال است.



- کلمه (یوم) به معنای روز 365 بار در قرآن تکرار شده است که

مساوی با روزهای شمسی سال است.



- کلمه (ساعه) 48 بار در قرآن آمده است که در 24 مورد قبل از آن


یکی از حروف ذکر شده است و در 24 مورد دیگر قبل از آن حروفی


وجود دارد. بنابراین هر مورد را که در نظر بگیریم مطابق است با


تعداد ساعات یک شبانه روز که 24 ساعت می باشد.

- کلمه رجل به معنای مرد مساوی کلمه امراه به معنای زن هر کدام 24 بار آمده است.

- کلمه ملائکه به معنای فرشتگان و کلمه شیطان به معنای اهریمن و یا جن هر کدام 88 بار آمده است.

- کلمه آخرت به معنای جهان آخرت و کلمه (دنیا) به معنای این جهان هر کدام 115 بار تکرار شده است.

- کلمه (استعاذه) به معنای پناه بردن و کلمه (ابلیس) به معنای شیطان هر کدام 11 بار به کار برده است.

- کلمه (الحسنات) به معنای خوبی و کلمه (سیئات) به معنای گناهان هر کدام 180 بار آمده است.

- کلمه (الحیاه) به معنای زندگی و (الموت) به معنای مرگ هر کدام 145 بار تکرار شده است.

- کلمه (الرسل) به معنای پیامبران و کلمه (الناس) به معنای مردم هر کدام 368 بار تکرار شده است.

- کلمه (الرغبه) به معنای میل و کلمه (الرهبه) به معنای ترس هر کدام 8 بار تکرار شده است.

- نام مبارک پیامبر اکرم (محمد و احمد) مجموعا 5 بار در قرآن آمده است


(4 بار محمد و 1 بار احمد) و کلمه صلوات که به معنای درود می باشد


برای درود فرستادن بر پیامبر و خاندان پیامبر استفاده می شود نیز 5 بار در قرآن تکرار شده است.

- کلمه (ایثار) به معنای گذشت و فداکاری و کلمه (شح) به معنای بخل و تنگ نظری هر کدام 5 بار تکرار شده است.

- کلمه سرور به معنای شادی و کلمه (حزن) به معنای غم و اندوه هر کدام 4 بار تکرار شده است.

- کلمه (الحر) به معنای گرما و کلمه (البرد) به معنای سرما هر کدام 4 بار تکرار شده است.

- در قرآن کریم به اینکه 300 سال شمسی دقیقا برابر 309 سال تمام قمری است


به صورت مستقیم اشاره شده است.

این مطالب وقتی مشخص شد که یکی از علمای دین یهود


از حضرت امام علی (علیه السلام)پرسید: چرا قرآن مدت توقف و خواب اصحاب کهف را


309 سال ذکر کرده است در حالیکه در حاشیه تورات ما این مدت 300 سال نوشته شده است؟

«حضرت علی (علیه السلام)فرمودند: سالهای شما شمسی است


ولی سالهای ما قمری است ، جالب اینجاست که یکی از اساتید ریاضی این


محاسبات را انجام داده که خلاصه قابل فهم آن چنین است.

: سال شمسی یهود 365 روز تمام بوده است.


بنابراین 300 سال آنها می شود.روز 109500=365×300

: در حالیکه سال قمری برابر است با 354 روز و 8 ساعت و 48 دقیقه


بنابراین 309 سال قمری برابر است با:

روز 109500] 48 دقیقه و 8 ساعت و 354 روز[×309

پس معلوم شد 300 سال شمسی یهود برابر است


با 309 سال قمری نه یک روز کمتر و نه یک روز بیشتر،


این در حالی است که صد ها سال بعد


از نزول قرآن هنوز شبانه روز به 24 ساعت و


هر ساعت 60 دقیقه و الی آخر تقسیم نشده است.

و حتی ساعت هنوز اختراع نشده بود، بنابراین حضورهر کلمه در قرآن


در مکان خاص و به تعداد معین حاوی پیام ومفهوم ویژه ای می

 

باشد که در حقیقت یک نوع از اعجاز ومعجزه می باشد.

زیرا مجموعه آیات قرآن در مدت نسبتا طولانی 23 سال و در اوضاع و احوال مختلف


مثلا گاهی در جنگ و گاهی در صلح، گاهی در مکه و گاهی در


شعب ابیطالب و محاصره گاهی در مدینه و گاهی در سفر و گاهی در شب و


گاهی در روز بر پیامبر (صل الله علیه و آله) نازل می شد.

چنین نبود که پیامبر خدا (صل الله علیه و آله) مانند مولفان کتابهای مختلف


مدتی در کتابخانه ای خلوت کند و از سر فرصت و فراغت و یا با رجوع به


منابع مختلف کتابی بنویسد.


bOeBq

در یکی دیگر از اعجازهای قرآن که توسط یکی از فارغ التحصیلان رشته آمار


جناب آقای کوروش جم نشان کشف شده است.


قبل از آنکه توضیح دهیم ابتدا سه نکته را متذکر میشویم:



الف): همانطور که می دانیم تعداد کل آیات قرآن کریم 6236 آیه است که یک عدد زوج است.

ب)همچنین می دانیم که قرآن 114 سوره دارد


پس مجموعه شماره سوره های قرآن می شود 6555 که یک عدد فرد است.

(1 + 2 + 3 + 4 + 000+114=6555)

ج) اگر شماره هر سوره را با تعداد آیات آن سوره جمع کنیم عدد مخصوص آن سوره به دست می آید.


مثلا برای سوره حمد که اولین سوره قرآن می باشد


عدد مربوط می شود 8=7+1 و برای سوره بقره می شود 288 و برای سوره آل عمران عدد


مربوط می شود 203 یعنی (200+3)

حال اگر این عددهای به دست آمده برای هر سوره را به تفکیک زوج و فرد


در جدول های جداگانه ای قرار دهیم هم نتایج شگفت آوری به دست


می آید:

جدول عددهای حاصله فرد فرد جدول عددهای حاصله زوج:

آل عمران 203 فاتحه 8

مائده 125 بقره 288

انعام 171 نسا181

جمع کل 6555 جمع کل6236

چهار مطلب شگفت انگیز در این جدول ما دیده می شود:

الف) مجموع اعداد جدول زوج برابر است با 6236که


مساوی مجموع کل آیات قرآن است و مجموع عددهای فرد برابر با 6555 که همان عدد حاصل


جمع شماره سوره های قرآن است.

ب) در هر جدول 27 سوره وجود دارند که تعداد کل آیات آن سوره یک عدد زوج است و


بنابراین در هر جدول نیز سوره وجود دارد که تعداد کل آیات


آن سوره فرد است.


ج) مجموع اعداد جدول زوج یک عدد زوج شده است و


مجموع اعداد جدول فرد یک عدد فرد شده است و به همین ترتیب حتی اگر یک ایه از یک


سوره ای کم شود یا زیاد شود و یا یک سوره جابه شود تمام نظم فوق از بین می رود.

بنابراین این رابطه اثبات می نماید که یک سوره و حتی یک آیه از قرآن شریف کم و زیاد نشده است.

 



yptea

کتاب آسمانی ما قرآن سراسر معجزه است . معجزه ای که کهنه نمی شود و

هر چه می گذرد شگفتی ها و رازهای دیگری را نمایان می سازد .

حروف مقطعه قرآن در ابتدای سوره از شگفتی های این کتاب آسمانی به شمار می رود و

منشاء بحث ها و بررسی های زیادی بوده است .

برخی گفته اند از نامهای خداوند هستند .بعضی هم میگویند

اسم اعظم پروردگار را ارائه میدهند

گروهی در مورد آیه ی شریفه « الم ذلک الکتاب لاریب فیه »

می گویند بدین معنی است که :

ما به وسیله همین حروف کتابی را که در آن هیچ شک و تردیدی نیست

حفظ و حمایت کردیم و این حروف در دسترس هم هست

قرآن کسی که ادعا می کند می تواند شبیه آن را بیاورد به مبارزه می طلبیم .

و بالاخره بسیاری دیگر می گویند : الله اعلم .

اما با ظهور کامپیوتر ، زمنیه برای تحقیق بیشتر بر روی قرآن باز شد ،

چند سال پیش ، یک محقق مصری به نام « رشاد خلیفه » به نتایج جالبی رسید .

رشاد خلیفه به وسیله شمارش دریافت که آغاز هر سوره با حروفی مشخص است که

این حروف در مقابل حروف دیگر به نسبت بیشتی در آن سوره تکرار شده اند و

به کار رفته اند . بدین ترتیب می بینم که حروف ق در یک سوره بیشتر از دیگر حروف تکرار شده

و تعداد به کار رفتن آن در آن سوره بیشترین نسبت را در قرآن مجید دارد .

همین طور ا ل م در سوره ی بقره و از سویی تعداد همین حروف نیز به ترتیب سیر نزولی دارند .

یعنی به ترتیب الف و بعد لام و بعد میم بیش از بقیه به کار رفته اند . به تعداد هر یک توجه کنید :

الف : 4592 بار ---------- ل : 3204 بار ---------- م : 2195 بار

الف : 2578 بار ----------- ل : 1885 بار ---------- م : 1251 بار

یا در سوره ی عنکبوت باز هم این سیر نزولی میان سه حرف را می بینیم :

الف : 784 بار ------------ ل : 554 بار ------------ م : 344 بار

و یا در سوره های مبارکه ی روم و رعد نیز بدین ترتیب .

همان طور که دیدیم در همه ی موارد ، این حروف بیش از ... ا ل م آغاز گشته اند .

نیز در میان سوره های دیگری که در مدینه نازل شده اند

از نظر محاسباتی به میزانی بیشتر از سوره های دیگر مکی موجود در قرآن هستند .

جالب این که ، سورهایی که با ا ل ر آغاز شده اند ،

یعنی سوره های « ابراهیم ، یونس ، هود ، یوسف و حجر » که

چهارتای آنها به صورت متوالی نازل شده اند و وقتی به هم اضافه شوند

نسبت به تکرار سه حرف ا ل ر در آنها در مقایسه با

همه سوره های مکی ذکر شده در قرآن مجید بیشتر است .

اطلاعات جمع آوری شده در مورد سوره اعراف هم به همین نتیچه رسیده است ،

یعنی ا ل م ص بیشتر از سایر حروف در این سوره آمده اند .

ولی جالب تر این که در سوره « یس » این موضوع به صورت عکس به خود گرفته ،

زیرا ترتیب حروف برعکس شده است .

در این سوره بر خلاف سایر سوره ها حرف ی که به حساب ابجد

پس از س قرار دارد قبل از آن آمده ( در حالی که در سایر سوره ها ، ترتیب ابجد رعایت شده بود )

و شاید به همین جهت تکرار حروف ی و س در این سوره کمتر از دیگر سوره های مکی و مدنی است .

رشاد خلیفه در مورد نقش عدد 19 در قرآن به نتایج خاصی رسیده است .

وی می گوید خداوند با این عدد بر کفار برهان می آورد ؛

آنهایی که می گویند قرآن ساخته ی دست بشر است

( آیات 18 تا 26 سوره مدثر ) :


« اوست که فکر و اندیشه بدی کرد پس خدایش بکشد که


چقدر اندیشه غلطی کرد باز هم خدایش بکشد که چه فکر خطایی نمود .


باز اندیشه کرد ، پس روی ترش نمود و چهره در هم کشید .


انگار روی از اسلام و قرآن گردانید و تکبر آغاز کرد و گفت


که این سحر و پیمان سحر انگیزی هیچ نیست .


این آیات جز گفتار بشری بیش نیست .


ما این منکر و مکذب قرآن را به آتش دوزخ افکندیم .


تو چه دانی که سختی و عذاب دوزخ تا چه حد است .


شراره آن هیچ باقی نگذارد و همه را بسوزاند . آن آتش بر آدمیان در نهد .


بر آن آتش نوزده تن موکلند .


ماخازنان دوزخ را غیر از فرشتگان عذاب ،


قرار ندادیم و تعداد آنها را جز برای گمراهی و محنت کفار نوزده نگردانیدیم و


اهل کتاب هم یقیین کنند و بر آن یقیین مومنان بیفزایند . »

رشاد خلیفه در تفسیر این معما ها می گوید :


بسم الله الرحمن الرحیم از 19 حرف تشکیل شده است و


هر یک از کلمات آن نیز نوزده بار یا مضربی از 19 تکرار شده است .


مثلا ً : اسم 19 بار ، الله 142*19=2698 بار ،


الرحمن 3*19 = 57 بار ،


الرحیم 6*19= 114 بار . و از طرف دیگر ،


تمامی حروف مقطعه در اوایل سوره آمده اند و به اندازه مضربی از


عدد نوزده در قرآن تکرار شده اند :


حرف ق در سوره ق 3-19=57 بار ،


حرف کهیعص در سوره مریم 42*19=798 بار ،


حرف ن در سوره القلم 7-19=133 بار ،


دو حرف ی و س در سوره یس 15*19=285 بار ،


دو حرف ح و م 114*19=2166 بار .


در همه ی سوره هایی که با آنها شروع می شدند :


حروف ع س ق در سوره شورا 11*19=209 بار ،


حروف الف لام میم در سوره رعد 19*79=1501 بار و ...

همچنین ، آیه « حسبی ا ... و نعم الوکیل » از 19 حروف تشکیل شده است .


یا « لا حول ولا قوت الا باا... » ، 19 حرف دارد .


و هم آیاتی که مومنان برای دفع شر و در امان ماند از بدی به کار می برند .

آیا همه ی اینها تصافی است ؟


آیا قوانین ، احتمال وجود این همه تصادفات منظم و پی در پی را نفی نمی کند ؟


آیا جز این است که اینها ترتیب خاصی و با نظم و قدرتی فرای قدرت بشری ترتیب داده شده اند ؟


هیچ نویسنده ای نمی تواند با خود این قرار را بگذارد که


مثلا ً من فلان حرف را در نوشته هایم الزاما ً این قدر تکرار کنم و


یا مجموع حروف جمله ای را طوری تنظیم کنم که 19 حرف بشود .

از طرف دیگر برخی آیات از وسط سوره بر پیامبر نازل می شدند و


یا به تدریج بود که یک سوره بر پیامبر نازل می شد و


شاید هم تکمیل آن مدتی به طول می انجامید و


پیامبر ( ص ) از ابتدا و انتهای سوره هم اطلاعی نداشتند .

اطلاعات جمع آوری شده همچنین نشان داده است که


در میان برخی کلمات متضاد هم تساوی عددی وجود دارد :

حیات 145 بار --------- ممات 145 بار

دنیا 115 بار ----------- آخرت 115 بار

ملائکه 88 بار --------- شیطان 88 بار

حر ( گرما ) 4 بار --------- برد ( سرما ) 4 بار


آیا اینها هم تصادفی است ؟


کتابی که هم از لحاظ معنا بی همتاست و هم از لحاظ لفظ و هم عجایب آن تمامی ندارد


چگونه می تواند جای انکار باقی بگذارد ؟


کتابی که هر چه می گذرد باز هم جای حرف و بحث باقی دارد و


همان طور که پیامبر اکرم ( ص ) فرموده اند


« انه کتاب لا تنقضی عجائبه » .


که آنچه ذکر شد نیز ذره ای از دریای بیکران شگفتی های قرآن است .


همان طور که پروردگار نیز فرمونده اند


« ا... الذی انزل الکتاب بالحق و المیزان - - - سوره شورا ، آیه 17 »

و این کدام میزان است ؟


این همان میزانی است که همه چیز ،


حتی یک مو را به سنجش می گیرد و فرو گذار نمی کند .



**************


کانال تلگرام در مورد خدا


کانال تلگرام خدا


صوت و کلیپ معنوی در


❤️کانال تلگرامی عشق فقط خدا❤️



https://telegram.me/eshgekhodayi


Image result for ‫بنر تلگرام‬‎

نظرات (۴)

سبحان الله
واقعا حیرت انگیزه ...
با پیشرفتهای علمی و گذشت زمان هر روز شاهد کشف های تازه ی علمی در قرآن هستیم و جنبه اعجاز بودنش هر روز پر رنگ ترهم  می شود ...
تشکر از تلاشهای عاشقانه شما در این زمینه...
خدا خیر دنیا و آخرت را نصیبتان کند

پاسخ:
بسیار ممنونم از نگاه عاشقانه تون که درک میکنید عمق مطالب و اهمیت آن را
احسنتم
پاسخ:
ممنون از لطف و نظرتون
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و سپاس بر مردان و زنان یاور اسلام  
اسلامی بی احتیاحج به یاری است اما مردان و زنانی گرانبها چون شما در همه حال به همه شکل یاور انند 
بی مقدمه 
حقیقت قران را نه تنها باید در رقم و اعداد جست که ایجاز قران بیش ازاین بزرگ 
و بیش ازاین شگفت اور است 
افسوس که قران را جماعتی مسلمان به نام و تنها تسلیم در تقلید باور کردند 
جماعتی که دین شان  به جبر اجداد و جغرافیا دین گشت
جماعتی که ایین و رسمشان
 و دین و اعتقادشان چون مال از اجداد به ارث رسید 
همان مالی که فناپذیر است 
و دین این ادمیان سست بی پایه و شکننده و تعییر پذیراست 
جماعتی که در شگفت می شوند از شفای بیماران در حرمهای معصومین
برخی باورش ندارند که عجیب  است در تصوارتشان  
انگشت حیرت در لا به لای دندان می گزند 
روایشتش را روایت میکنند 
در بهت و حیرت می شوند 
و اما غافل زاننند که قران گنج خانه هایبشان عجیبتر ،شگفت انگیزتر و بهت اور تر است از شفای بیماران 
شگغفت اورتر است از عصای و ید تابان موسی(ع)
 از دمیدن روح زندگی در کالبد بی جان تن ادمیان به دست عیسی(ع) 
ارای انان تنها شنیدند و تنها برباوری سست باورشان شد که قران معجزه است بزگ
 اما درک ان نکردند 
در خیال پر از وهم و تصورات باطلشان قران کنتابی است برای یافتن بهشت 
رمیدن از دوزخ 
پس چون  ترسوان در ترس از دوزخ باورش کردند به ترس 
چون طماعان در طمع بهشت باورش کردند به طمع
و کمتر کسی باورش کرد انچنان که سزاور قران بود
جماعتی نادان که  به هر دری زدند برای یافتن چاره 
و ان دمی که چا ر ه ها رمیدند
 فراری شدند
 ناامید شدند
 ان دم قران را باز نه برای یافتن حقیقت
 قران برای یافتن دردی خوانند که از جنس دنیا از جنس سیم و زر است 
انان در بی تلاشی و سکوت محض در اه  اشک قران را نذر  یافتن دنیا کردند و عمل به فرامینش را نه فراموش ان را بی ثمر در ساختن دنیا دانستند 
نذرشفای بیماران کردند 
خدارا بیش از انکه در مساجد یاد کنند در بستر بیماری یاد کردند 
 نذر یافتن زر طلا و ثروت 
جماعتی که قانون قران را نه اجبار اما قانون بشر را اجبار دانستد
از خمس و ذکات گریختند و ان را بی ثمر دانستند
 تکیه به راه و رسم غربیان اصول مالی را چون انان نوشتند 
وثروت افریدند بسیار در کنار فقر بسیارتر
قانون زیبای خدا درقران را ازاد دانستند درانتخاب
 اما در اکراه و در ترس قانون بشر را چون کودکان مطیع اطاعت کردند
که هر سرباززدنشان از قانون بشر مجازات دارد و اما گستاخی  و سرباززدن از قانون خدا  ....هیچ
ایا این اثبات ان نیست که قران و فرامنیش را درک نکردند 
جمتاعتی که در غرق شدنشان در گناه انچنان همنشین گناه شدند
 که گناه در نزدشان حقیقتی محض شد
 که دست کشیدن از ان نه سخت ناممکن است 
امروز نمی شود براین جماعت گفت اشتغال زنان در سرزمین بی کاری مردان گناهی بزرگ است
 نمی توان فریاد زد حجاب حق  بی جابی گناهی بزگ است
 چرا که انان در تصور باور دارند اشتغال زنان حقیقتی محض و راه چاره درد است
 و حجاب انتخابی ازاد برای مردمی ازاد است 
ارای انان از شگفتی قران هیچ نمی دانند
 و تنها شاید بهترینشان ایجاز قران را دراعدادی شبیه به هم 
نظمی بی بدیل بدانند و بس
 که اعدا را در قواعد ریاضی کنارهم با نظمی عجیب می چیند 
به خداوندی خدا قران معجزه ست عجیب تر از گردش شب و روز 
 بهت اور تر از چرخش زمین 
و هرانچه در خیال تصور دارید بزرگ است قران بزرگتر و صاحب ان بسیار بزرگتر است 
افسوس که بدترینها قران را رها کرده اند
 و بهترین ها قران  را در دانشی از جنس دانشگاه و حوزه می جویند 
 حال انکه حقیقت  قران در دانشی است که یافتنش در عمل به قران ممکن است
 دانشی که نه از جنس دانشگاه و کلاس درس از جنس تقوا است 
و ان یافتن حقیقت از میان انبوه باطل است
 حققتی که در انبوه بیشمارباطل درمیان جماعتی گناهکار به اصرار وسماجت انان مدفون گشته
 یافتنش بس سخت و دشواراست که درسایه تقوا اسان سهل و ساده می گردد 
اری یادتان باشد دانشی که دیروز در کلاس دبستان بهتراز ثروت می دانتستید به شعار 
دانشی که معصومین تشویقتان می کرد
 نه دانشی است که تصورش را دارید 
که ان دانش گرانبها عزیز است
 اما دانش بزرگ ،گنج عظیم حکمت، شناختن حق و باطل است 
و باز عزیزتر گرانتر و پرارزش تر میل داشتن، عمل به حقیقتی است که درحکمت یافته اید 
اری امروز باطل به رای اکثریت بر کرسی می نشیند
 جای حق را می بلعد 
 جاگاه حق هیچ است
 و مردمانی ابله که در تصورات خویش عدالت را دررای اکثریت حقیقت می دانند
 و حال انکه بر زجره و غم های  حسین(ع)اشک می ریزند حسینی (ع) دراقلیت که حق بود و یزید راکثریت باطل
 علی(ع) در اقلیت حق بود و شورای در مشورت برای بلعیدن خلافت باطل 
باید ازکجا گفت از کافران و معاندن یا از مسالمانان در نام و اسم 
افسوس که نمی شود دم زد از هر حقیت حق
 چرا که متعصبان بی فکر مسلمان ان را علم مکینند 
سرها می برند 
و متعصبین در کفر ان حققیت را جرم اسلام میدانند چرا که حقیت از نگاهشان باطل است
 امروز شاید روز سکوت است
 و تنها حرف زدن با خواصی چون شما که درک حقایق  دارید
 چرا که عوام در شنیدن حققیت ازان می رمند  و بسیاری ان را اسباب رنجش و ساختن بلایی بزرگ مکینند
 بی انکه دانش و فهمی بران داشته باشند 
درست مانند داعش
.......
پاسخ:
سلام برا درک بیشتر سه بار این نظر گرانبهای شما را خواندم با اینکه عمیق و سنگین نظر دادین اما میشد به عمق حس و احساس و بغض و غربت نگاهتون در مورد قرآن پی برد با شما هم عقیده ام با شما که مث بنده معتقدین قرآن برای ما انسانهای امروز جایگاه تشریفاتی در مجالس دارد و اگر بخواهم کوتاه عرض کنم باید عرض کنم راه را گم کرده ایم و به بیابان زدیم و آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم از اصل فارغ شدیم و دنبال فرع هستیم و گرفتار تعصبات مذهبی و لجاجت و طمع و مقام پرستی و به کرسی نشاندن عقاید خود

ما منظور خدا را از قرآن خوب نفهمیدیم واقعا بعضا  مظلومیت خدا را با جان و دل احساس میکنم که برا نجات اقوام قبل از ما یکی دو معجزه نازل کرد و برای ما بالای 6هزار معجزه که بفهمیم حقیقت چیست و راه و چاه چیست و از کجا آمده ایم و چرا آمدیم و به کجا خواهیم رفت و عشق حقیقی چیست و عشق مجاری چیست کمال چیست و نقصان چیست حق چیست و باطل چیست و جواب خیلی از سوالات جواب نداده بشر را برایمان نسخه کرده و باز بشر در بیراهه و لجاجت و تکبر خود سیر میکند

 به هر کتاب و رسانه ای اعتماد کردیم الا قرآن به هر تبلیغاتی که برایمان نسخه کردند و تکرار کردند جایگاه مصرف گرایی را برایمان تعریف کردند اما به قرآن که رسید شد افسانه های عرب و اقوام پیشین

درک نکردیم حرف خدا را که اگر جای کوه بودید در مقابل عظمت قرآن خاشع و منفجر میشدید
درک نکردیم معنی ایه دوم سوره بقره را که فرمود این کتاب بی هیچ شک راهنمای پرهیزکاران است
درک نکردیم که شدیم مصداق لایمسه الاالمطهرون و محرممان کرد ازاینکه دست ناپاکمان به قرآن برسد
درک نکردیم و شدیم مصداق آیه مهر زده شدن به قلب و گوش و چشمانمان
درک نکردیم و شدیم جزو اکثریت منظور خدا که شکر نمیکنند و عقلشون رو بکار نمیبندند و تدبر و تفکر نمیکنند
درک نکردیم که در این وانفسای روزگار هر چه میزنیم به دربسته میزنیم
و در این باره گفتنی ها بسیار است و...

مرتضی زمانی خادم وبلاگ و کانال عشق فقط خدا
التماس دعا
پاسخ:
محتاج دعای خوبانی چون شما هستیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی